Manglende "baffel" i oliefyrs kedel?

Har lige renset kedel på mit HS-Tarm MKII fyr. Der er 5 rør fra brændkammeret til røgrøret og i 4 af dem sad der de sædvanlige "Bafler" som skaber turbulens, men det ene rør manglede denne baffel - burde der ikke være sådan én i alle 5? Ved nogen hvor meget det betyder at der mangler én og hvor man i givet fald får fat i en erstatning?

God weekend, Silas
Har lige renset kedel på mit HS-Tarm MKII fyr. Der... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Fiahgt
Temperaturen har jeg fra den mærkat som den sidste oliefyrsmand satte på kedelen. Jeg formoden at den er målt først på aftræksrøret. Den temperatur du nævner på 60 grader lyder noget lav. Som det nævnes tidligere i indlægsrækken skal røgen jo også have en vis temperatur for ikke at afsætte fugt og løbesod længere oppe i skorstenen. Er det den samme temperatur vi snakker om? aftræksrør vs øverst i skorsten

Vh, Silas
Nej ikke helt men kan fotælle et moderne gasfyr ikke kræver skorsten. Der er røgen så kold det ikke er nødvendigt.

Bare fordi din oliefyrsmand har sat et mærke på er ikke ensbetydende med at det er det bedste du kan få. Ikke dermed sagt det er noget skrammel du har men det kan være du kan få 10% mere ud af din olie end du allerede gør nu.

Men har selv haft oliefyr med røgtemp på 300. Har nu stokerfyr med røgtemp på ca 120 grader. Kan du se hvor flere grader jeg får ud af mit en du gør af dit. Jeg har så også kun en røgtemp på 50 grader når det kører pause mit fyr. Men det er rigtigt nok man skal passe på den ikke bliver for lav for det giver løbesod. Dette kan dog afhjælpes med en mindre lysning i skorstenen for det lyder til din er rigelig stor.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis