Formering af amarylis, hvordan ?.

Hejsa alle.

Har hele syv 'verdenshjørner' hvoraf den ene er i stand til at producere 1-2 sideløg hvert år. De andre seks syntes at være golde. Nogen der kender nogle gode fif  til hvordan ??

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jbr.

Takker for linket som jeg dog har læst før. Mit 'problen' er, at det kun er det ene af mine løg der vil sætte sideløg. Desværre giver linket noget der ligner svaret på hvorfor.

Vil prøve at få lavet en frøformering i år men det varer desværre ca. 5 år inden løget bliver så stort der er noget ved dem.

Har selv en lumsk anelse om at jeg passer dem for godt, så de ikke gider yngle. De står inde i min udestue året rundt undtagen når de blomstre.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Ahhh... den med at du passer dem for godt, er jeg ikke sikker på. Selvom jeg er sikker på du gør hvad du kan. Mener at det er løg der virkelig trives, der er villige til at sætte sideskud


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej Jbr.

Måske du har ret. Kan da prøve at 'plante' dem ude i sommer

Men undre mig stadig over, det kun er det ene løg der 'yngler' da alle løgene står samme sted sommeren igennem.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ja, lyder lidt sjovt, men er de lige gamle/store, dine løg?

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Hej igen.

Nej de har alle forskellig alder (tror jeg selv). Det løg der sætter sideløg på samlebånd er faktisk det næstmindste.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.

Oh, fik lige en utrolig lyst til at vise mit sidst indkøbte løg, der blomstre lige nu.

Er den ikke flot ?  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Jo, den er rigtig flot.

Har selv kun haft en amarylis en gang for et par år siden. Desværre har jeg flest grønne fingre ude i haven... så den findes ikke mere...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej Jan.

Det er da en skam.  Både for Amarylisen og dig.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Sæt potterne ud i haven om sommeren - i skygge og giv dem vand og gødning.
Det bliver dine løg glade for, men pas lige på sneglene, aner ikke hvilken snegle, men jeg har ikke dræbersnegle, så de huserer ikke i mine amaryler.

For at få sideløg skal der først og fremmest være god plads i potten, så er det snævre potter..
Sideløg tager også tid, at få op i god størrelse.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis