cirkulations pumpe tilslutnings retning??

Hej Alle

Jeg er ved at opsætte min Metro varmvandsbeholder.( jeg har recirkulation i brugsvand)

Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal tilslutte min cirkulationspumpe på retur tilslutningen når mit retur rør kommer ned fra loftet og skal ind i varmvandsbeholderen.??

Kan man vende en pumpe så pil retningen vender ned af således at vandstrømningen går mod varmvandsbeholderens indgang(koldvandtilslutning) ??

Håber nogen kan hjælpe mig.

vh thomas
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har netop udskiftet vores cirkulationspumpe idet den gamle var stået af. Vores system har også recirkulation. Studsede lidt over at montøren i sin tid havde vendt pumpen så vandet strømmede ned mod den kolde indgang under beholderen. Omvendt er der måske også en vis logik i det da den dermed understøtter den naturlige cirkulation. Jeg har søgt på intranettet efter forklaringer / vejledninger, men de vejledninger jeg kunne finde angav intet om hvorvidt vandet skulle strømme den ene eller anden vej. Så reelt betyder det nok ikke så meget – men jeg kan selvfølgelig tage fejl. Blot kan det konstateres at det virker fint med at cirkulere vandet ned gennem den kolde indgang.
Mvh
Macdonald
hej Mac.

Tak for hurtig svar. Jeg har imellemtiden forhørt mig omkring. Og de mener også at de skulle virke sådan. Men det er rart at høre fra en som har det installeret på samme måde. Så ved jeg at det burde virke

vh THomas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis