Puch Maxi k. Mærkelig lyd

Min puch laver en ''høj skringende metallisk bremselyd'' (Bedste måde at beskrive lyden på ) når jeg starter og når den står i tomgang ved, fx et lyskryds (efter at have bremset helt op) og så går den ud... når jeg kører er der ingen problemer. Lyden kommer fra karburatoren, er der nogen der kan have en ide om hvad det kan være?

Og så lige et ekstra spørgsmål. Nogen der ved hvorfor min puch ikke kan stå i tomgang særligt længe?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Det lyder minsanten, som om du ikke har den rette blanding af totaktsolie i din benzin.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej igen.

Du skal ikke fylde olie i benzinen når du tanker almindelig benzin fra en almindelig stander. Der skal du tilsætte 2% selvblandende totaktsolie (20 ml totaktsolie til 1 liter benzin). Ved nogle få tankstationer kan du købe totaktsbenzinen færdigblandet.

Hvis det er manglende olie i benzinen der er problemet bør du ikke starte motoren før du har fået blandet olie i benzinen ellers gør du bare motoren helt 'øg' (godt jysk ord for itu).

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej.

Det kan være dine pakdåser/simmeringe ved krumtappen, der er blevet møre. Måske er det derfor den ikke kan gå i tomgang, og når den trækker falsk luft ind opstår måske den lyd du beskriver.
Bare en idè. Lyden kan også være hvis der er en låsering på krumtapakselen der er knækket, og koblingsskålen derfor kan glide frem og derfor skærer sig ind i kickstarten tandhjulet.

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
nitter.

2% olie i benzinen.! så kan det være de "grønne olie til motore med mange omdrejninger.

ellers 4% blanding i benzinen i tanken af en puch maxi.!
og de øvride knallerter med "olie" i tanken.?
(olie benzin blanding)
Annonce
Min gode Hans2.Hansen.

Du kender åbenbart ikke til udtrykket totaktsolie. Ok, kunne også skrive selvblandende foran. Med den olie skal du kun blande 2% i benzinen og det er ligemeget om blandingen bruges i en Puch Maxi med 1 hp. eller en motorsav med 5 hp. med samme motorvolumen. Hvad de "grønne" olier er, er det vist kun dig der ved !

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
de grønne olie er fra motul som de bruges i udpindte scootere der hvor de "hyler"
med mange omdrejninger.!
de kantede sorte flasker med røde prop eller skruelåg.!
og gul etikette der står scooter power 2T. 2 takt olie. til 2% blanding.!

men til 4% blanding tanken var at det var til lidt "gammeldages olie" de u syntetisk olie.
og del syntetisk olie.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis