fra Sram 7 gear til singlespeed med fodbremse?

Hejsa.. jeg går lidt med tanker om at ombygge min gamle Centurion Basic Light, der har et defekt Sram 7 gears baghjul, til en single-speed med fodbremse, ingen kabler osv... Tanken var at bruge den som vintercykel for at skåne min Trek MTB for alt det salt og skidt vinteren bringer.

Kan jeg bygge et single-speed nav over på den nuværende fælg? Jeg kan godt lide looket på den, da den har en fed V-form. Eller skal der helt nyt baghjul på? Og hvilken gearing skal jeg gå efter? Jeg er ikke ude efter et fixed-nav da, den skal bruges til og fra arbejde.

Tanken var noget hen ad det her 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan da sagten få det hjul ændret til et af de mere aslmindelige uden gear hos en cykkel smed, jeg vil ikke anbefale dig at gøre det selv for de nye egere skal spændes med meget stor presition. Ellers blive det til en gyngehest.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af hans2.hansen på 12 okt 2009 18:42
du kan købe en "bane"hjul.!
eller et nyt baghjul med etgearsnav med fodbremse.?
jeg tyder på prisen er fra 600 kr. til 1200 kr. afhængige af fælge type.
komplet med dæk og slange.!
Prøv at læse mandens spørgsmål en gang til H2H. Han vil jo netop beholde fælgen !

Hvad med at prøve på politiets auktioner, her kan du vel finde flere SRAM gear på cykler, og så flytte indmaden over.

Kræver selfølgelig man har tiden. Men med alle de cykler der hugges, er det den nemmeste vej til billige gear.

Det er dog mest praktisk med lidt gear.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis