Radio/receiver installeret i badeværelse

Hej. Jeg har brug for lidt hjælp til at finde den rigtige radio til mit behov. Jeg vil montere den i skabet under vasken, så den skulle helst fylde så lidt som muligt. Jeg har lavet en afbryde til den så den kan tændes/slukkes ved døren. Problemet er bare at de fleste moderne anlæg ikke starter med at spille når man tænde strømmen, de går bare standby. Jeg har også lavet et antenne stik til den (kabel tv) så det skal den også kunne bruge, da der er dårligt signal. Jeg har en gammel Nikko receiver der dækker nogle af kravene, den spille når man tænder strømmen, da det er gammeldags knapper der bliver inde. Men den fylder meget og den kan ikke tilsluttes antennestikket. Det må gerne være noget billigt hjemmebiks, eller et anlæg der kan flere ting, bare det opfylder overstående krav. Har i nogle forslag?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du overvejet en lille autoradio og en 220/12volt omformer? De fleste tænder mig bekendt når de får strøm, men der kan selvf blive noget med at huske preset-kanaler når strømmen afbrydes. På en bil har de jo stand-by-strøm i form af batteri.
Hej LVM
Inden du går igang med projekt autoradio vil jeg lige fortælle dig at de fleste nye radioer han elektronisk tænd/sluk i samme knap og de tænder  I K K E  når man sætter strøm til dem - derimod kan mange af dem (f.eks.Blaupunkt) godt holde de faste stationer selv om der ikke er strøm til dem - jeg har selv en JVC autoradio siddende under et overskab og højttalerne i afdækningen fra toppen af overskab til loftet og den er tilsluttet vores fællesantenne - det fungerer fint.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis