Hvad skal i revner i betongulv.?

Vi er ved at flytte ind i et rækkehus. Der er betongulv og det har nogle revner.
Revnerne er kigget på af uvildige og det er åbenbart normalt. (alle husene har dem) Naboerne har haft forskellige til at kigge og "syne" dem.
Nogle har valgt at bare lade dem være. Andre har puttet et eller andet i revneren.
Jeg er en af dem der vil putte noget i revnerne.. Men hvad bruger man??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jamen Andy da, hvad så med skivet, kan det stå i haven ?
Nå men jeg ville nok lægget en acrylfuge i revnen, det er jo nok en sætnings skade og hvem ved hvor meget den giver sig sommer/vinter.

V.h.  Håndværkeren
Jeg havde nogle revner i gulvet, i min gamle gang. De forsvand efter at jeg havde fejet et par gange... ;-)

Nej. Jeg vil tro at du kan bruge lige hvad det skal være. Selvfølgelig alt efter hvad du skal have på gulvet bagefter!!
Skal du have spartlet gulvet for at lægge gulvtæppe eller andet, ville jeg bare hælde noget i den rengjorte revne.

Hvis du skal have træ på gulvet, skal du jo under alle omstændigheder have en dampspærre. Og så er der jo skærmet af for fugten den vej...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ved at der er isoleret under gulvet. Og det virker lidt som om, folk kan leve med, der er revner eller ej.. Jeg har det bedst med at vide at der er noget der lukker revnerne - og sikkert noget elastisk.. Der skal dampspærre og klikgulv på..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

egentlig burde du banke dem lidt op og så lukke dem igen med beton.. men det er jo lidt større opgave i nogle tilfælled.. jeg tror jeg ville finde en lille pose multiklæber til fliser og så spartle fugerne ud.. god arbejdslyst :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

det er hverken sætning skader eller andet fis, det er simpelthen svind revner og det er helt normalt i beton gilve i huse da det man ikke laver fuger i gulvet, de er ikke gennemgående og behøver ikke blive lukket men vil du gøre det så brug enten gulvmaling eller udendørs acryl
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også