opel kadett motorlampe lyser

har lige fået en kadet og motorlampen lyser efter 10-15 min kørsel hvad kan det være og kan jeg ordne det selv? og hvis jeg så slukker bilen lyser den ikke før igen efter 10-15m min

biler

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af colanibber på 09 okt 2009 18:00
har lige fået en kadet og motorlampen lyser efter 10-15 min kørsel hvad kan det være og kan jeg ordne det selv? og hvis jeg så slukker bilen lyser den ikke før igen efter 10-15m min
Du ved altså ikke hvad den lampe betyder kan jeg forstå ? Det er dit olietryk der er for småt, har du tjekket olie standen fornyelig, ellers vil jeg kraftigt anbefale dig det inden du køre så meget som en meter mere.

V.h.  Håndværkeren

Hvis det er den gule/orange lampe, der lyser har det ikke noget med olietryk at gøre, så er det et motorstyringsproblem, det kan være kølevandstemperaturføler, eller andre ting, som i og for sig ikke er alvorligt, men kør på (evt) Opel værksted, og lad dem sætte tester på for fejludlæsning, det er i sidste ende billigere at få den nøjagtige fejl lokaliseret, frem for at prøve sig frem i blinde
jeg ved det ikke har noget med olietryk at gøre det er den røde lampe så meget ved jeg da men til dig torben fugl tak for hjælpen

biler

hvis det er en rød lampe med en smørekande så tjek oliestand og hvis den er ok, så køb en ny olieindikator, og skift den, den sidder lidt over bundkarret på bagsiden af motoren i højre side med en ledning på. Hvis du køber den nye først, kan du hurtigt se, hvor den sidder, og den koster under 100 kr, og hvis dette ikke hjælper, skal du have tjekket dit olietryk
undskyld du misforstod det er ikke den røde lampe der lyser det er den gule som har noget med motor at gøre

biler

Annonce
Den gule lampe som forestiller en motor fortæller dig at din dyt forurener mere end den må.
Du skal på værksted og have læst fejlkoderne ud, så ved de hvad der skal gøres.
Muligvis Lambdasonden.
Ingen panik, du kan godt køre et par hundrede kilometer først hvis værkstedet ikke har tid med det samme.

Bent
Hejsa
Du besøger blot den nærmeste OPEL forhandler og der går du ind til den flinke reservedelsmand og beder om en temperaturføler af dem der altid går i stykker på de første OPLER - den koster ca 200 Kr. og det er 95% sikker den.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis