Trådløs alarm

Hej vil til og investere i et trådløst alarm anlæg . Men der er så man forskellige mærker.
Er der nogen der har gode erfaringer med hvad mærke man skal gå efter .
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Groft sagt er trådløse alarmer noget fis. find en der er trådet. så sletm er det heller ikke at trække ledninger.

Jacob
Groft sagt er det noget sludder. Jeg har en jablotron - trådløs - den har dog mulighed for at slutte enkelte trådførte følere til også (en af de ca. 3 fabrikater som er forsikringsgodkendte.
Men prisen er noget højere end de priser du ser i et byggemarked.
Desuden er den 2 delt. Senderen gemmes af vejen (og nej man kan ikke følge ledningen for at finde den:=) . Så selvom tastaturet ved indgangen smadres, standser det ikke den udendørs sirene og sms alarmeringen
 
Jeg har en med gsm sender.
Den kan kobles til en alarmcentral og/eller sende sms til 8 forudbestemte numre ved de hændelser man fortæller den. Fx ved strømsvigt, forsøg på jamming, intet mobilsignal mv. Desuden kan man vælge en tekst for hver hændelse, fx "Alarm garage", hvis det er føleren i garagen som trigger alarmen..

http://www.teknikshop.dk/group.asp?group=29
Jeg har en del erfaring med trådløse alarmer. På mit arbejde har vi installeret over 400 trådløse, primært Jablotron Profi og Oasis.
Det har vist sig at der er rigtig mange servicebesøg inden for garantiperioden. Batterilevetiden lever slet ikke op til leverandørens løfter.så der bliver skiftet mange batterier på garanti. Der er også en del jamming alarmer. Hvis der f.eks er en lastbilkran i arbejde i nærheden er der med stor sandsynlighed jamming.
Et andet problem med trådløs er at en central typisk bliver produceret i 5-7 år. Derefter er det slut med reservedele, detektorer og magnetkontakter. Da det typisk er detektorerne der fejler kan det være surt hvis man får installeret en central der har været på markedet i nogle år og ret hurtigt efter ikke kan få nye detektorer.
Til et fortrådet anlæg kan man jo altid skifte en detektor selvom centralen har 20 år på bagen.
jeg har selv slået jamming alarmen fra fordi manualen skriver at man kan komme ud for det du skriver i tæt bebyggelse.

Det er jo smart nok man kan få ny detektor efter 20 år, men kunne man forestille sig at selve alarmen så alligevel var teknisk forældet? (lidt ligesom at kunne købe et nyt floppy drev til sin pc....+

-batteriskift skal man naturligvis have med i overvejelserne..(man får en besked i displayet om hvilken detektor (nr) der skal have skiftet batteriet. Man kan i øvrigt fx på de trådløse magnetkontakter - tilslutte en ekstra trådet som så sender via den trådløse..
Skrevet af Jacob Antenne på 09 okt 2009 17:31
Citat : Groft sagt er trådløse alarmer noget fis. find en der er trådet. så sletm er det heller ikke at trække ledninger.: Citat slut

det er da nærmest noget fis det du fyrer af der, det er ganske rigtigt at nogle systemer ( dem jeg kalder Bilka alarmer ;-)  ) som ikke er noget værd, men samtidig findes der også udemærket trådløse systemer, som sagtens kan hamle op med trådførte ang. kvaliteten.

bjor : hmm det undrer mig lidt at i har så store problemer med batterierne på jablotron, jeg har da også sat en del op af dem uden nogen problemer med batterilevetiden og kun 1 !! gang har jeg været ude for at der har været jamming/fejlalarm, så kan ikke rigtigt følge dig der, men forhåbenlig så har i taget det problem  op med importøren ( vi ved begge hvem det er )

Jeg vil til enhver tid gerne anbefale enten Profi eller Oasis hvis folk vil have trådløs alarm, dog ville jeg som privat person handle hos alarmforum.dk 



Annonce
Jeg kan anbefale enten Profi eller Oasis fra Jablotron. Begge anlæg er i en rigtig lækker kvalitet og meget pålidelige. Den sidst nævnte findes der også en app til så den kan betjenes via smartphone. Ligeledes kan der tilkobles FOTOdetektorer, så det er muligt at verificere alarmerne.

Jeg kan se at der linkes til noget alarmpakke.dk, jeg ved ikke om nogen har erfaringer med dem, men siden er uden Info om virksomheden, ligesom CVR nummer ej er oplyst...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg ved at Protech Alarm & Sikring (http://www.alarmogsikring.dk/) fører både Profi Oasis fra Jablotron og har også kun hørt godt om disse modeller.

Gør det selv mand - boremaskinen.dk - dit-indbo.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis