badeværelse. manglende fald i bruserum

Jeg har bygget et sommerhus, hvor det viser sig at der ikke er lavet fald i nogen af de to bruserum der er lavet. Dette arbejde overlod jeg til VVS. Hvilket betyder at vandet løber ud over badeværelsegulvene. Er det overhovedet lovligt? Huset er nyt. Bruserum er med store glasvægge der lukkes op og i. Ingen kant på gulvet. 
 Jeg har fået den besked fra VVS at han troede, at der skulle opsættes brusekabiner med porcelænsgulv. Og så var det ikke nødvendigt at lave skrå gulvafløb. Det har vi aldrig talt om. Han er hverken til at hugge eller stikke i. Hvordan ordner man sådan en fadæse.
venlig hilsen
husejer
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Få fat i en expert på det på gældene område, og hør hvad han siger.
eller må der være et ankenævn for den slags problemer.
Men du skal nok regne med at du skal have fat i en avokat , hvis han stedig ikke er til at hverken hugge eller stikke i. men hvis du ikke har betal hele byggesaummen skal meddele pr. brev at du ikke hvil betale hele byggesummen . og det kan både gøre selv pr. brev
men også gøre det via af en avokat.
hilsen kim2holm
Skrevet af Koludabyg på 08 okt 2009 18:50
Sådan går det hvis man sætter en VVS smed til at lave et badeværelse.

Gulvet skal have fald mod afløb i selv bruse området, er der ikke det er det en ommer.
Det med vvs vil jeg ikke give dig ret i for vi/jeg har lavet nogen bad værelser og de falder den rigtig vej..

Ja det skal være fald mod afløbet. Så det er en ommer..

Jeg ved ikke hvorfor, men der hersker nu og da i virkeligheden delte meninger omkring fald på badværelsesgulve.
Sidst var for et par år siden, hvor min søn købte et meget fint og dyrt hus. Sørme så om ikke også der var direkte bagfald væk fra gulvafløbet.
Selv har jeg også fået lavet et badeværelse, på et tidspunkt, hvor jeg ikke havde mulighed for at lave det selv. Det var et gulv, der skulle beklædes med vinyl. Der var et meget tydeligt bagfald, selv om jeg meget omhyggeligt og indtrængende havde anmodet om at det skulle laves omvendt, altså med fald hen til gulvafløbet. Det fik jeg så ikke.
I mellemtiden har jeg flere steder oplevet bagfald, så nogen må mene at det er den rigtige måde at udføre et badeværelsesgulv på.
I mine LDS-badeværelser har jeg så, personligt valgt min favoritløsning med fald hen mod gulvafløbet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 08 okt 2009 20:12
 
I mine LDS-badeværelser har jeg så, personligt valgt min favoritløsning med fald hen mod gulvafløbet.

Ganske fornuftigt, så vi må hermed konkludere at vil man have tingene er i orden, så laver man det selv....

Annonce
Det sagde jeg jo ikke!
Derimod filosoferede jeg over, at der må herske  forskellige opfattelse af, hvordan fald bedst udføres.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det er utroligt, at der er så mange fagfolk der stadig ikke har lært det med fald badeværelser. - Hvad kan læren så være af dette? Betal aldrig for et nyt badeværelse, før I har kontrolleret faldet. Dette kan gøres med et vatterpas på gulvet, eller ganske simpelt, ved at smide en spand vand ud over det.

MVH

Flemming Bundgaard
Byggerådgiveren ApS
2283 2586
http://www.byggeraadgiveren.dk

Vi laver selvbyggerrådgivning vedr. træhuse, tilbygninger og lavenergihuse mm.

I skal have tak for jeres tilbagemeldinger.Jeg kan se jeg ikke er den eneste, der har den slags uheldige erfaringer. Jeg går videre til en advokat og forhører mig om mine muligheder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis