FISKEREDSKABER

Da vi 1. gang satte lovlig åleruse i Faxe Bugt, ja så var den FJERNET, da vi skulle røgte rusen.

Det er yderst STRAFBART AT STJÆLE fiskeredskaber.
Rusen var mærket med navn og nr., betalt på posthuset og sat lovligt, men væk.
Hvad gør man - det er vanskeligt at låse ruser og net fast...og svært at tage nogen på fersk gerning.

Vi har overvejet overvågning, når vi har fået nye redskaber, men det er da for dårligt, at man ikke kan sætte en ruse uden at den skal stjæles.
God fornøjelse, kære fiskere - gid Jeres sokker må krybe i vask !!


FAXE BUGT

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg takker for de fine redskaber... Og den var fyldt af fisk!!

Nej, spøg til side.
Det er sq dårligt at man ikke kan sætte sådan noget ud, uden at det bliver nappet.
Man kan jo håbe at det var en der virkelig havde mere brug for det end dig. Men hvad lavede han så med en båd...?

Jeg er selv lystfisker, med stort tryk på LYST!
Og jeg synes man bør respektere andres ejendom.

Jeg har ofte været ude på fiskepladser, hvor der herskede en god stemning.
Men jeg har også prøvet at komme til at stå på en "andens plads" Og så meget giver fisketegnet altså ikke ret til...
Jeg pakkede dog mine sager og gik.

En anden ting jeg ikke rigtig kan forstå, er at folk sviner.
En ting er de folk der tager til en Put & Take. De ved formentligt ikke bedre, end at cigaretskodderne og affaldet forsvinder af sig selv.
Men jeg har set både lystfiskere og erhvervsfiskere smide affald i vandet. Og det var både papir og plast!


Undskyld jeg lige brokkede mig i din tråd... :-(

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Ja. Dem fik jeg ikke lige nævnt!
Jeg har altid mindst 2 poser med ud. En til affald og en til fiskene.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hej.

Selvfølgelig kan de være stjålet, men de kan også være konfiskeret af fiskerikontrollen, hvis redskaberne / afmærkningen, af den ene eller anden grund ikke lever 100% op til kravene. Har man navn og adresse på, så bliver man gerne kontaktet af kontrollen, med henblik på bøde osv.

Men Ja, kan også være rent tyveri, her i området bliver der af og til stjålet ål fra fiskernes joller, så desværre ikke meget man kan have i fred...
Som stor dreng havde jeg et bundgarn til rejer stående ved Kroghage-dyb i Gedser. Der var ofte venlige sjæle der hjalp med at røgte garnet, ligesom der kunne observeres kutterblå maling på pælene til trods for, at min jolle var blankskrabet. En gammel bundgarnsfisker gav mig det råd, at binde en stribe barberblade på linen fra yderpæl ned til rusen. Det hjalp.....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også