Pærefatninger koder

Jeg er ved at reparere lys på en gammel vogn til traktor og skal bruge nogle pærer. Nogle af dem mangler. I lygterne står koderne på de pærer der skal bruges. Det er P25-1 21W og R19/5 5W. Nu var jeg så i THansen for at købe dem og de havde ikke nogen med disse fatningskoder. Nu ved jeg ikke om det er nogle gamle koder der ikke anvendes mere og der evt. er nogle nye koder der er kompatible. Nogen der ved noget om det?

mvh Hans
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Hans,

Tag Din notesblok med pærernes koder nedskrevet på og trip ned til Din nærmeste lokale UAUTORISEREDE mekaniker-værksted, dér kan Du sikkert få lov at stå i fred og ro ved deres pære-reol og kigge på selve pærerne, for de koder Du nævner, tror jeg faktisk ikke længere står på selve æskerne, men de står i mange tilfælde stadig indpræget i selve pærens fatning (kan være en fordel med et forstørrelsesglas, da det som regel er ret lille skrift) !

Dernæst er der ikke så hulens mange forskellige pærer med den effekt Du nævner. Tænker at det sikkert drejer sig om 1. stk. ganske almindelig hvid blink/bremselyspære (P25-1 21W) og 1. stk. almindelig hvid parkeringspære (R19/5 5W).
Nu skriver Du ikke noget om, hvorvidt det drejer sig om en Tim-tipvogn eller evt. en ditto af mærket Herborg, men tror næsten jeg kan garrantere at der ikke er ændret på pærernes sokler de sidste 30-50 år.

M.v.h hurtig-Jens.


Mandschauvinisme er roden til alt ondt !

Faktisk er der kun én ting der er værre end mandschauvinister: Kællinger der ikke gør som der bliver sagt  ;o)

Det bliver nok det jeg gør, med mindre der er een der lige kan sige hvilke af de fatningskoder der anvendes i dag der er kompatibel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis