Kørelys automatik

Jeg har monteret kørelys automatik i min Polo fra ´91. Alt virker perfekt .......undtagen:
Når man starter motoren kommer der ikke lys i den venstre baglygte - alle andre lygter tænder som de skal. Hvis bilen er startet og man herefter tænder lyset manuelt på kontakten, så lyser baglygten. Hvorfor er det kun den ene baglygte der tænder automatisk ? ?
Automatikken er købt hos T.Hansen (varenummer 40697).
Jeg har monteret kørelys automatik i min Polo fra... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.thansen.dk/product.asp?c=4151375419&n=-2027216374&pn=-2027216341
Hej
Det ny link virker - det ser ud til at kunne bruges, men du får nok problemet at der kun er poss.lys i en af siderne på bilen og så må du i gang med nogle dioder - dem bliver du nok nødt til at lægge to stk paralelt over hverandre for at kunne trække nok watt til også at kunne dække event. trailerlygter når du benytter dit træk - prøv om du kan få diagrammet/tilslutningsvejledning lagt i denne tråd så er det nemmere for mig at hjælpe.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej polobjørn
Jeg ved godt det er et gammelt indlæg jeg tager op, men prøver lykken.
jeg har samme problem med kørelyset på en Aude 80 fra 94.den gør det samme som manta beskriver.
den har træk og side parkering,kørelys relæerne er fra mekonomen
http://www.merkonomen.dk/webfiles/40-K-907_A5_Monteringsanvisning_elkabels%C3%A6t%20til%20k%C3%B8relysautomatik.pdf
jeg har monteret det efter foreskrifterne, dog er den blå ledning sat på nedblænd lyset efter sikringen, jeg har monteret op.ned og poisition lys i højre forlygte.
hilsen j-pa

Hej

På Audi er det det samme der gælder - venstre og højre positionslys har hver sin sikring så du må også i gang med at montere et par dioder 

 på lyskontakten (ikke nemt hvis den sidder i ratkontakterne) eller i sikringsholderen ( standlicht links - standlicht rechts) sikkert grå ledninger med en stribe i grøn på den ene og i rød på den anden ! god arbejdslyst ! 

Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"

Mange tak polobjørn

det var lidt svært at komme til, så jeg trak en ledning mellen de to foreste parkeringslygter med en diode i mellem, det virkede, så nu er det kun nummerplade lygterne der ikke  virker, men de kommer sammen med instrumentlyser når lyset tændes om aftenen

Annonce

Hej

DÅRLIG IDE

Hvis sikringen til dit ene positionslys (som nu er belastet af begge siders lys) springer har du INTET positionslys (ej heller baglys) på din bil 

Det er det som jeg vil kalde  "at springe over hvor gærdet er lavest"

Kom nu i gang og få udført det rigtigt - du mangler jo blot at trække ledninger fra kørelysrelæ til sikringsholder !! og du har jo fået "opskriften" og hvis du ikke gider det så træk i det mindste en ledning til fra kørelysrelæ til det andet positionslys og læg dioder mellem i begge sider !!!

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Ok. så er det nok bedst at lave det om,

men grå/grøn og grå/rød ledningerne på sikrings holderen, er det ikke dem der går til pærerne,
eller skal de på den anden side af sikringerne.

Hilsen j-pa

Hej

bedst før sikringer så de stadig er med i kredsløb men ikke den store betydning - du kan også gøre det i motorrummet men der skal en ledning på hver pos.lys med diode mellem relæ og lampe - ellers vil lyset "rende sammen" dvs. at du bl.a. mister sidepark !

polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak igen
jeg skal lige have fat i en diode mere, så laver jeg det på den måde

Venlig hilsen
Nu tager det om sig, en anden ven har nu spurgt om jeg vil lave det på hans Audi A4 fra 95 der er importeret fra Tyskland, er det samme historie eller kan der blot isættes et relæ. ?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis