Nedfældning af vask i masssiv teak bordplade

Jeg skal nedfælde en håndvask i en massiv teak, og indtil vidre ubehandlet bordplade.

Hvordan gør den proffen det for at få det pæneste resultat. Jeg er bla. i tvivl om følgende:

1. Jeg kan forstå at den skal nedfældes i silikone. Skal der være en afdækning (med malertape ?????) rundt i kanten for at styre silikonen.

2. Skal bordpladen behandles med olie før eller efter man nedfælder håndvasken. Jeg mener iøvrigt at have hørt at bordpladen skal have olie på begge sider for ikke at slå sig.

3. Hvis bordpladen får olie før nedfældning, hvad skal man da rense med rund i kanten hvor silikonen skal ligge, for at den binder ?

4. Jeg går ud fra at man bruger hvid sanitets silikone (vasken er hvid)

På forhånd tak for hjælpen

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. Jep, en malertape som kan drejes ville være at foretrække.

2. Normalt skal hele pladen behandles før monteringen, det gælder alle kanter og flader, jeg ville dog give den en gang olie over det hele - kontaktfladen hvor vasken skal ligges, også give den en tur mere når den er lagt, husk dog kanterne er mest udsat, så mæt dem godt med olie.

3. Du skal helst undgå det, men ellers skal overfladen bare lige slibes let, så skal olien nok binde på den.

4. Hvid sanitet silikone er korrekt ja, men alm. transparent kan også benyttes, eller grå/sort hvis man ønsker en kontrast forskel ved fugen.

Tak for det hurtige svar. Er dog stadig ikke helt klar over om kontakt området mellem vask og bordplade (der hvor silikonen skal ligge) skal have olie. ????????
Nej, skal den ikke, den lukkes jo i overfladen med silikone...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også