BBR angivelse

Vores hus som er blevet renoveret fra top til tå, incl. kviste og tilbygning (gl. tilbygning), gør at vores aktuelle antal kvm er højere end hvad der står på BBR. Det har åbenbart indflydelse på, hvor højt vores hus kan vurderes ved enkelte realkreditinstitutter. Vi overvejer derfor at få BBR angivelsen opdateret, men men men, hvor skal man starte? Der er noget med at der skal være tegninger over det vi har lavet (kan vi nemt få lavet af svigerfars tegnestue). Men hvem skal lave den aktuelle opmåling?


 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror at det er forskelligt fra kommune til kommune, så jeg ville ringe til din tekniske forvaltning. Men være opmærksom på at du kommer til at betale mere i ejendomskatter når den ejendom bliver større, så jeg ville vente til lige før du skal sælge huset med at opdatere BBR. Hvis du gerne vil have mulighed for at låne flere penge i realkreditten, så kan du få en vurderingsmand ud og komme med en vurdering hva din bolig er værd, og hvad du kan låne.

Mvh
/Thomas
1) Det er ejers pligt jf. lovgivningen at sørge for at BBR svarer til det faktiske
2) Når du nu skal sælge huset og der er rod i det, skal dette redes ud.

Når det skal redes ud risikere du at køber springer fra pga. for meget rod. En anden ting er at advokat/mægler nok ikke reder dig ud af det gratis.

 

 

 

Jeg er helt med på disse forhold, omkring ejendomsskat og salg af ejendommen.

Jeg vil prøve at hendvende mig ved teknisk-forvirring, og så må vi se hvor klog jeg kan blive :-)

 

Det var ikke ment som et løftet pegefinger, men mere hvad rod det kan give. Har lige oplevet en som sprang fra pga det blev for uoverskueligt.

 

 

 

og en anden ting når du kontakter kommunen
når nu du har bygget om så der er blevet flere kvadratmeter , så har du vel fået en byggetilladelse til at lave det ekstra areal , ellers risikere du i værste fald at de kræver at du river det ned igen
du må bygge om uden tiladelse indenfor det område der allerede er registreret i BBR , alt derudover kræver en byggetilladelse inden du går igang
Annonce
bredker, den er jeg med på, derfor jeg også skrev gl. tilbygning i mit første indlæg ;o) Den er med på nuværende bbr bare som et areal ikke godkendt til beboelse. Den er renoveret op, i 05 efter de gældende regler.

 

Att: Bredker
Nu lever Nielsennc og jeg jo heldigvis i et område hvor man kan godkende bygninger med tilbagevirkende kraft (Bilka i Horsens)


Att: Nielsennc
Husk at læse BBR efter, når du endelig får den.
Jeg har returneret min 2 gange, fordi de ikke gør det rigtigt. Første gang stod der at jeg havde en olietank på grunden. Anden gang havde de ændret teksten til:
Antal tanke på grunden: 0
Og lidt længere nede
Der forefindes fritstående olietank til fyr...

Og jeg ved ikke om det bare er Vejle. Men søster og svoger har lige lavet terrasse og lagt nyt tag. De har så fået noteret cementtagsten i stedet for teglsten...

Det er bare pisse irriterende at man skal rette dem. Men gør man det ikke, hænger man på den :-(


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Skrevet af bredker på 06 okt 2009 22:33
og en anden ting når du kontakter kommunen
når nu du har bygget om så der er blevet flere kvadratmeter , så har du vel fået en byggetilladelse til at lave det ekstra areal , ellers risikere du i værste fald at de kræver at du river det ned igen
du må bygge om uden tiladelse indenfor det område der allerede er registreret i BBR , alt derudover kræver en byggetilladelse inden du går igang

Hvis man skal risikere at skulle rive noget ned, skal du:
1) have opført noget der ikke kan lovliggøres - dvs. opført imod gældende lovgivning.
2) nægte at ansøge om lovliggørelse (byggetilladelse)

/Mulle

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis