Spiselige svampe?

Under indtryk af disse for vort land så onde og trange krisetider, fik jeg den ide, at jegmåske kunne høste de viste svampe til et større gæstebud, vi skal have senere på måneden.
Er det en god ide?


Med venlig hilsen
ktm

 

Under indtryk af disse for vort land så onde og... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tjae, men de generer jo ingen inde under rhododendronen. Det skulle da lige være at de kan skade den?
Breder de sig udad, vil de lide en krank skæbne i plæneklipperen.

Nu må jeg om ikke de blot svinder ind, som så mange andre svampe. De er godt nok bastante at føle på og skære i.

Med venlig hilsen
ktm

 

IDE:

PDu kan stadig nå at finde tragtkatareller (find et billede med google FØRST
Prøv at rist dem, simre dem i fløde i 15 minutter, rist brød´med hvidløgssmør og spis det med kantarellerne på.

Så vil du føle dig som en kogne i 5 minutter

OG det er Lav-det-selv

Hej.

Jeg er ikke håndværker - så dobbetltjek evt gode råd :)

Men jeg har rodet en del med køkkener og hjælper lidt til hos http://www.skabe.nu/ som sælger køkkenskabe og køkkenudstyr.

Så er det på plads for en ordens skyld :)

 

Østershatte kan også dyrkes i haven.
Man tager en bøgekævle, ikke alt for tør, af passende størrelse, borer huller i den og putter myselie i hullerne. Svinet skal såi en sort plasticpose og stå vinteren over. Tiol sommer sættes den ud i haven, og østershattene vil i de kommende sæsoner vælte frem indtil træet er nedbrudt.
Myseliet kan købes, jeg ved ikke hvor, så er du sikker på, at det er det rigtige du får sat gang i. Og mon ikke der er en bedre og mere detaljeret beskrivelse på posen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis