Gulvvarmeplader

Hejsa,

Jeg er i gang med at renovere min kælder så den bliver mere brugervenlig, i den sammenhæng nævnte en god ven at der fandtes nogle gulvvarmeplader fra Roth som man kan lægge direkte på et uisoleret betongulv.
 
http://www.roth-nordic.dk/pdf_dk/gvd-25.pdf

Har i nogen erfaringer med dette eller lignende systemer?

Fakta:
1) Mit kældergulv er ikke isoleret, der er ca 10cm beton.
2) Jeg vil ikke i gang med at brække gulv op, grave ud, understøbe osv.
3) Hvis ikke det dur kommer der en radiator op
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil ikke anbefale det, for størstedelen af den varme du fylder i anlægget går til at opvarme den beton og underliggende jord når der ikke er isolering under.

V.h.  Håndværkeren
Ja det kan jeg såmænd godt følge dig i, påstanden er dog at da slangerne ligger i en isolerende plade og at det nye gulv ligger direkte på varmepladerne så skulle tabet nedad blive væsentligt reduceret. Den teori kan jeg godt følge da gulvvarmen ikke skal regulere et ovenliggende 10cm tykt betonlag men i stedet vil virke som en radiator der er lagt ned....giver det mening?
Ja det giver en god mening, men hvad med den fugt der uvilkårligt vil blive under isoleringen, især når der ikke er isoleret under betonen. Du har sikkert oplevet at gulvet sveder på en varm sommerdag så der ligefrem kan stå vand på gulvet. Jeg er ikke sikker men tænker på om ikke en konstant varme vil få fugten til at stige meget under isolerings pladerne, de er jo ikke særligt tykke.
Hej håndværkeren,

Der har faktisk lagt gulvtæpper på gulvet tidligere og kælderen er knastør så umiddelbart burde det ikke være noget problem, men måske der kan opstå noget kondens i stedet?
Hvis du tidligere har haft gulvtæpper på, skulle der ikke være nogen hindring for at lægge varmeslangerne ud. Jeg ville nok anbefale at du lægger en plastick under isoleringen ned mod betonen, så er du da helt sikker.
Annonce
Det lyder som en god ide, tak for svaret
Er der ikke nogen der har erfaringer med denne type gulvvarmeplader på uisoleret betongulv?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis