Peugeot 306XL årgang94 - Hjælp ny kilerem

Hej allesammen Ja så røg kileremmen endelig af idag på vej hjem fra skole Den har hylet et godt stykke tid hehe. Jeg kørte straks indtil siden og parkerede. Nu vil jeg så prøve at skifte den selv. Har købt en ny rem, men er der nogen der har et tip til hvordan man skifter den nemmest? Den sad på 2 hjul, et lille hjul forrest og et større hjul bagerst. Hvilket hjul skal jeg løsne når jeg går igang? Det lille hjul har kun een bolt, det bagerste har en masse bolte og ser lidt mere besværligt ud løsne. Håber der er nogen der kan hjælpe inden jeg vover mig ud i det =) vh Krulos
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
med den viden tror jeg nok det er bedst at du får en til at hjælpe , og så kikker efter hvordan han gøt , så ved du det en anden gang
Hvis den også trækker vandpumpen - så gjorde du rigtigt i at stanse. Også er det vigtigt at den bliver monteret korrekt.

Hvis kileremmen "kun" trækker generator. Så kan du da godt spare mekaniker regningen. Det er givet generatoren der skal løsnes. Men ingen mekaniker burde tage mere en ½ timer (det burde også kunne gøres på et kvarter) for sådan en udskiftning - så er du i tvivl kør forbi det lokale værksted.

Husk: Rigeligt med ølpauser.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis