Lakering af benzintank..

Hej alle lds´ere. Jeg har gang i et nyt projekt, og nu er jeg nået til lakeringen af min tank. Jeg har slebet den helt ned med sandpapir, men der er noget rust i tanken, som så at sige ikke kan slibes væk. Kan en alm. primer holde det nede, uden at der sker mere ved det? Det er jo selvfølgelig blevet slebet helt ned, og jævnt med metallet, så det vil ikke blive at se når den får lak.. Men det ville være ærgerligt, hvis det bobler op.. Og lige en anden lille ting. Kan rensebenzin bruges til at affedte tanken med? Eller skal jeg have fat i en fortynder? Mvh Kenneth Nielsen


 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville nok grunde den med hammerrite som er til rust på metal.
Vedr affedtning ville jeg nok købe noget proff lige som jeg også ville gå til en autolak-forhandler for at få god grunder og lak.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

jeg ville gøre som grandolman men du skal huske at pust hammerrte med sandpapir inden du grunder / maler den så bider malingen bedre

du kan godt bruge renser benzin men vil ikke anbefale det :-S men spørg ved en autolakere om du kan købe lidt ved dem ( de er ikke dyre med deres ting )

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hm, men altså en hammerite, vil den ikke få malingen til at boble op? Det er bare en simpel spraydåse lak jeg har tænkt mig at bruge..


 

Jeg ville finde det nærmeste sandblæse-sted og høre om de ikke lige kunne blæse den over for at få det sidste væk. Det giver et meget bedre resultat. Metallet bliver rent og du får en god overflade at grunde på. Og det koster sikkert det samme, som en bøtte hammerite-grunder. Gør det rigtigt fra starten af. Det bliver du meget mere tilfreds med. Så skal du ikke gå og bekymre dig om det nogensinde bobler op igen.
Sagen er den, at den faktisk er blevet sandblæst, og derefter grundet. Jeg så den ikke før den blev grundet, så det er jo ikke til at sige om han har gjort det ordentligt. (heldigvis gjorde han det gratis.)

Men min plan er lidt, at jeg med min dremel sætter en fin stålbørste på. Evt. en i fiber, og så børster jeg de pletter over, så det er helt i bund.
Det ville jeg mene kunne gå.


 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det kan du også godt, men skal det være prof, skal alle de mikroskopiske sorte pletter væk. Og til det dur kun sandblæsning.

Men man skal jo afveje indsatsen med det ønskede resultat.
Altså, det er en midlertidig yamaha 2 gear tank, som jeg vil bruge, som en midlertidig løsning, indtil jeg får tanken som er original til fs1 lakeret i en flot farve.. Og det resultat skal selvfølgelig være så perfekt som muligt!

Men med den har kan jeg jo lige så godt gøre forarbejdet ordentligt alligevel. Nu har den fået en grunder fra thansen, og resultatet er faktisk ganske fornuftigt. Jeg går og spekulerer på om man kan spartle lidt efter når den har fået primer? Jeg bruger en tokomponent polyester spartel. Og der står på den at efter hærdning kan alle typer malinger påføres.. Så det burde vel ikke koge op?


 

du kan bruge autolak.til tanken på spraydåse. som er benzin bestandige.!
Ja, det har jeg tænkt på.. Men tak alligevel hansen


 

hov forresten.?!?

hvordan går det med din kraveben.!
men min. den har rigtig godt er faktisk stærkere end før brudet.!
hville jeg spøre. trods i den gale tråd.!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også