Olieforbrug

Hej alle sammen.

ville lige høres jeres mening om følgende.

jeg har en hyundai getz 1.5 cdri der nu har kørt 100.000 km. her de sidste 10- 15 tusinde km er den begyndt at bruge en del olie. begyndte at føre kontrol med det ved olieskift ved 91000 km og på små 9000 km har den brugt noget der ligner 0.3 liter olie.

den kører på 5-w30 olie af mærket mobil 1. og jeg kan ikke se nogen antydning af utætheder nogen steder.

mit spørgsmål er om det er et olieforbrug der er rimeligt eller om jeg skal kontakte hyundai for rep. kan læse i instruktionsbogen at den må bruge 0.5 liter på 1500 km eller 1000 km ved hårdt brug.

glæder mig til at høre jeres mening.

med venlig hilsen 

Søren

Søren Hansen

Hej alle sammen. ville lige høres jeres mening om... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tak for linket.

det var egentlig også ret billigt.

men er lidt forviret. ved jeg skal kigge på viskositet og ACEA/API normer. men de fleste producenter skriver samtidig at deres olie er specielt udviklet til vw/audi eller mercedes bmw ford osv. men kan ikke finde nogen der er lavet til hyundai biler. betyder det noget eller?

med venlig hilsen søren

Søren Hansen

Og her er så GDS løsningen.
Husk dog, at det er på eget ansvar.

Hørte om en 2CV, i Chile.
Man havde ingen motorolie, med proppede bananer i motoren i stedet.
Efter sigende skulle det virke fortræffeligt

Mhhh... mine biler kører nu med olie

Fandt lige denne side:

http://citcity.citroen1.info/2CV/history2.htm


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej igen alle.

Har nu kontrolleret olieforbruget yderligere. og det viser sig den nok nærmere har brugt en halv liter på 11.000 km. og det stiger en anelse hvis man kører den hårdt.(mange hårde accelerationer og topfartskørsel) er det stadig ikke noget jag skal bekymre mig om eller hvad mener i? den ryger ikke og trækker helt normalt.

mvh Søren

Søren Hansen

Søren, hvad er det helt præcist er bange for?
Økonomien vælter vel ikke for dig af den grund?

Hvis du ikke kan leve med det forbrug, kan du måske ofre 10-30.000 kr. for at halvere forbruget, hvis du er meget heldig, men det vil i min optik være en rimelig sløj forretning.
Jeg har en bil, der napper en liter for hver 7-800 km, og jeg gider ikke gøre en disse ved det, selv om det nok kun ville koste mig måske 2000 kr. + nogle timers arbejde.

Med venlig hilsen
ktm

 

kære ktm.

Jeg sætter pris på al den feed back og vejledning du og de andre brugere har skrvet på min forespørgsel.
beklager hvis du har opfattet som at jeg er bange for noget. du tager ret så meget fejl.

ville i øvrigt ikke være mig der sku betale noget da der stadig er garanti på bilen. og fordi problemet ikke er så graverende nu kan det jo godt væe tegn på det bliver voldsomt senere. måske om 50.000 km.

Da jeg ikke selv ved det spørger jeg her :-) men kan berolige dig med jeg bestemt ikke er bange for noget.

Mvh Søren

Søren Hansen

Annonce
Hej alle.

Som opfølgning på vores debat om diverse mærker af motorolie ville jeg lige fortælle om mine erfaringer med den fuchs 5-w30 jeg købte hos oil-shop.dk

den har reduceret olieforbruget en del, og måske det er mig der er indbildsk, men vil påstå den går en anelse blødere når den er kold og at den smule tikken fra de hydrauliske løftere den altid har haft ved opstart er blevet mindre.

Så umiddelbart spiller det rigtig godt i forhold til den mobil1 jeg kørte med før.

Mvh Søren

Søren Hansen

Husk at skifte luftfiltret, en snavset luftfilter giver ofte olieforbrug.
hej.

Tak for tippet. har også skiftet filteret og det er altid blivet gjort for hver 30.000 i følge fabrikanten skal det skiftes for hver 45.

mvh Søren Hansen

Søren Hansen

Min kammerat havde købt en brugt bil der havde kørt 49000 km
når han havde kørt 1000 km havde han brugt 1 ltr. Forhandleren satte nye stempelringe i bilen,
efter dette var der ikke noget problem med olie forbruget.
Men forhandleren fortalte at det ikke var sjældent at man så biler der havde kørt 30-40000 km, hvor stempelringene havde sat sig, på grund af sod. Så det er nok en god ide at satse på at få en motorolie på, der er bedre til at obsobere soden.

Har lige hørt fra en at han havde kørt 20000 km og olien var stadig ren, så han mente at det var tegn på at olien kunne holde lang tid. Så kunne man tænke når olien ikke er blevet sort hvor er soden så blevet af.

Mvh Allan 2712

Allan Levisen
AB Svejseteknik ApS
Lyngbygårdsvej 28a
8220 Brabrand
www.absvejs.dk
e-mail [email protected]
MOBIL 1 ESP 5/30 motorolie er specijaludviklet til at holder motor rent indvendig.
Derfor man skal bruge rigtige motorolie som opfylder den krav motorproducent har føreskrivet.
Mange modeler mercedes ,sab, opel,vw, hyndai ,audi, og mange andre får problemer med slidt motor alt for tidligt.
Man kan ikke se fejl i begundelsen men det kommer (motorer kører meget mindre kilometre og bliver hurtigere slidt og sødet til).

www.husegracaninauto.com

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis