MACH 3

Hjælp
Det store spørgsmål er hvor henter jeg MACH 3 til min cncstyring  ???

på forhånd tak

Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er et program man skal købe :-D

findes her http://www.machsupport.com/

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Du behøver ikke købe Mach3 for at prøve om det er noget for dig.
Du kan hente programmet her:
 
http://www.machsupport.com/download...42.029.exe

Eneste begrænsning er at du "kun" kan køre ca 500 g-kode linjer. For at kunne køre flere skal du have en licens til 175 dollar. Så afhænig af hvad du skal lave? så kan det være du slet ikke behøver en licens (ihvert fald til at starte med)  

Med tiden bliver det nok svære at holde sig under de 500linjer hvis du vælger virkelig at bruge Mach3. Selv om 1 af 5 filer til mit sidste projekt indeholdt 174963 linjer så er der stadig noget vej op til de 10,000,000 linjer som programmet kan klare 

Børge

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Så har jeg fået dawnloadet Mach3, et forsigtigt spørsmål findes der alternativer til dette program og hvorhenne.?????
hvis ikke må jeg jo igang med at lære det, jeg får nok brug for meget hjælp undervejs,
det ser rimeligt indviklet ud at bruge, jeg er ikke den store ØRN til sådan noget,
jeg er meget bedre til at tegne emnerne i Auto-cad, AspireV2 og Inventor

Min plan var at lave noget i størelse med køkkenlåger, skilte, værn til trapper, rækværk, udsmykninger til træhuse osv.
min maskine bliver i første omgang 1600 x 800 x 80 mm i bearbejdningsmål,
den bliver opbygget af allu profiler 80 x 40 x 4 alt bliver boltet sammen, alle dele udover rammen bliver laserskåret


Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

Hej Børge

jeg har set de fleste af dem men det store problem er at jeg kan ikke generere den filtype som Mach3 skal bruge de hedder " TAP "
de programmer jeg har kan kun generere : ( DWG DXF DWT fra Autocad ) og CRV filer fra  CUTV2 samt AspireV2

Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

Annonce
Du skal bruge et CAM program til at genere G-code udfra dine CAD tegninger, oplysninger om dit råemne og fræsergeometri m.m. Der findes flere af slagsen, men da jeg benytter Rhino 3D som CAD program lå det lige til højrebenet at benytte RhinoCAM. Der er sikkert flere andre her på forummet, som kan bidrage med navne og links til diverse CAM programmer.


Michael Hammer

www.HammerModels.com

Cut2D og Aspire kan lave dine skære filer direkte, du skal bare bruge den rigtige postprocessor eller PP og så hedder filerne .TXT
Er det demo programmer du køre med ?

Børge

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

hej Børge igen

Ja det er demo programmer det er sgu nok der hunden ligger begravet,
jeg kan godt importere cad.filer DXF til Cut2D og Aspire
men så stopper det der det kunne jo være rart at se om det fungerede inden
man investerede alt arvesølvet.
postprocesser?????

Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

Du kan lave alle de tegninger du vil i de to programmer, men du kan IKKE lave skærefiler af dem.

Det kan du derimod af de eksempler der følger med demo programmerne :o)

En post processor er den der "oversætter" skærefilen så din maskine forstår hvad den skal. Og da der findes mange forskellige maskiner så er du nødtil at finde den der passer til din maskine.... Bruger du f.eks Aspire eller cut2D sammen med Mach3 så hedder den: mach2/3 Arcs (mm)(*.txt)

Børge

Hilsen

Børge

_______________________________________________________

WoodSign dot dk

Hej Børge

Det skal jeg rode li.......dt mere med
hvordan finder jeg ud af at den hedder: mach2/3 Arcs (mm)(*.txt) ????
Og tak for de gode råd og din besked .
vender tilbage senere

Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis