Nyt tag på eksisterende gammelt tag

Jeg har et hus fra 50erne med eternittag og jeg vil gerne have lagt et nyt tag ovenpå det gamle. Jeg har hørt om decra tag men er der andre slags der kan blive brugt ovenpå eternit?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er så mange grunde til ikke at lægge et nyt tag ovenpå et gammelt, at jeg ikke vil nævne dem her, forhåbentligt bliver det vedtaget inden for kort tid, at denne løsning ikke bør benyttes mere.

Men hvis du alligevel ønsker at lægge yderligere et tag, oven på det gamle, så kan alle stålplader benyttes til det.

Feks. de mest kendte Lindab, Icopal/Decra, Planja og Profil metal.

Jeg ville pille det gamle tag af, op med et nyt tag og gerne i tegl eller tagpap, frem for de stål og eternit der benyttes som en hurtig løsning, som hurtigt viser sig at være et mindre fornuftigt valg.
Jeg ved ikke rigtigt. Når din signatur viser at du beskæftiger dig med "Nyt tag og tagrenovering" og du så ikke vil nævne grunde til ikke at lægge nyt på gammelt og opfordrer til at lægge f.eks tegl på gammel eternitkonstruktion så rynker min næse, for så enkelt er det jo ikke.

  For mig ser det ud som om du forsøger at pleje egne interesser i dette GDS-forum.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl. . . . .

/Kent.

Kan da kun bagge 100% op om at man ikke lader et gammelt Eternittag ligge under et nyt perfekt tag.

Det har intet at gøre med at pleje egne interesser, men blot at råde og vejlede andre i den mest fornuftige løsning.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

Jeg renoverer også huset indvendig, så jeg kan ikke bruge alt for mange penge på et nyt tag. Tagfirmaer har givet mig tilbud på 150.000 kr for at lægge nyt Decra tag over det gamle på mit 160 kvm hus, men jeg tænkte på om der er en billigere men god løsning.
Skrevet af Sluppermand den ældre på 06 okt 2009 00:38
Jeg ved ikke rigtigt. Når din signatur viser at du beskæftiger dig med "Nyt tag og tagrenovering" og du så ikke vil nævne grunde til ikke at lægge nyt på gammelt og opfordrer til at lægge f.eks tegl på gammel eternitkonstruktion så rynker min næse, for så enkelt er det jo ikke.

  For mig ser det ud som om du forsøger at pleje egne interesser i dette GDS-forum.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl. . . . .

/Kent.

Nu er det også muligt at finde de årsager via bla. søgefunktionen....
Bla. derfor jeg næsten ikke orkede at liste dem igen.

Men jo, så enkelt er det faktisk for det meste, om der lægges et tegltag, pap, eternit eller stål, har faktisk ingen betydning for mig, men mit råd ville aldrig være at smide eternit eller stål på taget, bruger herinde kender mig og kender også årsagerne til dette, da vi har debatteret det mange gange... jeg har stærke meninger om hvordan et tag skal laves, og det ses sikkert af mine indlæg.

Og de fleste faste brugere herinde ved også at, jeg ikke benytter dette forum for at pleje egen interesser, jeg er glad for mit arbejde og giver gerne råd og vejledning til dem der vil tage imod det, i dette tilfælde blev det til et kort råd, hvilket var at droppe tag på tag konstruktionen, da jeg mener det er problemfyldt, og altså ikke så meget billigere som de fleste opfatter det som.

Så mit RÅD er..

Ned med det gamle tag, og få klargjort hvordan den underliggende konstruktion har det, derefter på et med et godt undertag og tegl, eller lægter samt krydsfiner - brædder og tagpap, så har man et tæt tag i rigtigt mange år, og har ikke bygget nyt tag oven på en tagkonstruktion i ukendt tilstand, samt bare efterladt et sandwich tag til de næste ejere.
Skrevet af Sluppermand den ældre på 06 okt 2009 00:38
Jeg ved ikke rigtigt. Når din signatur viser at du beskæftiger dig med "Nyt tag og tagrenovering" og du så ikke vil nævne grunde til ikke at lægge nyt på gammelt og opfordrer til at lægge f.eks tegl på gammel eternitkonstruktion så rynker min næse, for så enkelt er det jo ikke.

  For mig ser det ud som om du forsøger at pleje egne interesser i dette GDS-forum.

Ret mig endelig hvis jeg tager fejl. . . . .

/Kent.

Hej Kent.

Du tager meget fejl, svarene har altid været faglige og saglige. Det er kun godt at der er nogle med den fornødne viden der både kan og vil svare os andre der er i tvivl omkring et arbejde.





Jeg ved da godt at du ikke plejer egne interesser omkring taglægning, men tingene skulle sættes lidt på spidsen.
Du var afvisende overfor at lægge et tag på et allerede eksisterede tag af så mange grunde. . . . og du orkede ikke at nævne bare én.
Svar herinde kommer ikke kun ud til faste brugere, der er mange on and off brugere, som feks.kunne bruge et enkelt eller to argumenter for ikke at lægge tag på tag.

Dit seneste svar er jo ikke bedre: Ned med det gamle tag, op med et nyt. Hvorfor ikke tag på tag?

Folk der søger havner ofte herinde. 

I dette tilfælde er du "tageksperten" og vælger at komme med en "argumentløs" påstand om, at tag på tag ikke duer. Det er faktisk fra sådanne som dig guldkornene skal komme.

"Det er en dårlig idé at lægge tag på tag fordi . . . . . ?
Ja ok, hvis du mener at du i denne tråd har fået faglige og saglige svar fra"koludabyg'" som er det jeg anfægter, så har vi ikke samme holdning til faglige og saglige svar, men fred med det, du er tilfreds med påstande uden argumenter, det er jeg ikke.
Sådan er dét og der er ingen grund til at spilde mere tid på det.

Og hvorfor lader man ikke et gammelt tag ligge under et nyt tag?

Det er vel sådan set det hele diskussionen drejer sig om, ikke sandt?

Den mest fornuftige løsning; hvorfor?

Dine argumenter udebliver også. . . . . .Du konstaterer blot og så er vi ligevidt, alle der måtte have en interesse i at høre dine argumenter går forgæves, for der er_ ingen_. 

De der spørger sig selv om _hvorfor_ man ikke lægger tag på tag er ret beset ikke blevet en _skid_ klogere af dit svar, vel?

Fortæl dog hvorfor man ikke lægger tag på tag; så var der måske en smule troværdighed i dit svar.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis