Ford Escord 1,6i gearolie skift.

Hejsa.

Jeg har lige købt mig en ford escord 1,6i

Men den går lidt trængt i gearne, og efter at have forhørt mig flere steder, syntes jeg at kunne komme frem til at der skal skiftes gearolie.. Problemet er bare at jeg ikke helt er med på hvordan det skal gøres, så nu vil jeg lige høre om der er nogen af jer der kan hjælpe.

På forhånd tak for hjælpen.

Daniel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kig på siden af kassen ud mod fronten. Det er påfyldningsstudsen.
Den starter du med at løsne først (inden du tapper olien af den.. - i tilfælde af at den skulle være irret fast)

Derefter sidder der en aftapningsskrue i den ende der vender mod motoren. Du skruer den ud og lader olien løbe ud. (hvorefter den monteres igen)

Når du skal fylde olie i, hælder du i påfyldningshollet til det begynder at løbe ud af hullet igen. (det sidder på siden, så du fylder ikke hele maskinen med olie) Derefter lader du det dryppe af hvorefter du skruer skruen i igen (og spænder ca 15 Nm - ikke meget mere)

Bilen SKAL være i vater under hele processen, da du kan risikere at fylde for lidt eller for meget i hvis den hælder

/cs

(går ud fra at det er en MTX75 gearkasse i ovenstående.. kender ikke lige maskinen på de andre)

/cs

Tusinde tak for hjælpen, jeg ser på det, hvis ikke jeg kan hitte ud af det vender jeg frygteligt tilbage.. ;-)

og hvad angår dit hus, (tillykke med det) så skriver du bare hvis der er noget du ikke kan hitte ud af.. har lavet hus før.
det gør du bare -
i øvrigt er det unbraco du skal bruge til det.

og sørg for at du har en bøtte du kan hælde det i med - for der plejer ikke at være plads til ret meget dernede.

/cs

Det vil jeg huske..

Dog meget kan jeg lave på en bil, meeen motoren er ikke lige min stærke side.. ;-)
så jeg takker for al den hjælp jeg kan få ..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis