Ombygning af carport

Jeg har en carport med en muret side og ende og nu vil jeg gerne have den lukket med port i , så jeg kan få et værksted.
Er der nogen der ved hvordan man kan gøre det?
Jeg har en carport med en muret side og ende og nu... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra JørgenE

Der står ordret:
Gundsø kommune kan ikke modtage tegninger til brug for byggesagsbehandling i digital form


En udskrift er IKKE digital form - med mindre der kun står et-taller og nuller på papiret ;-)

Det de må mene, er disketter (hvis der stadig er nogen der benytter dette medie), CD'er, DVD'er samt attachments til e-mails o.lign.

Jeg kan ikke se at der skulle være noget galt med en digital tegning (AutoCAD, Illustrator, Photoshop, Visio) der printes og tilsendes dem…

I teorien er der ikke forskel på teori og praksis, men i praksis er der...
Jeg søger hjælp til at få sat dimensioner på rem og stolper på min selv tegnede carport.

Bygningen skal være 10X6 m hvor carporten måler 6x6, og skur/udhuset 4x6m

Skuret skal beklædes og isoleres vedhjælp at klinkebelægning ud fra de råd jeg har kunne læse om her på siden med pap, lister og beklædning, der slutter 15 cm fra jord.

Gennemgående tag skal være 15 grader med bølgeeternit B6 el 7 ( dette passe til naboens carport som ligge ved siden af. Spær bestilles via trælasten.

Problemet er stolper, placering her af, og rem..

Carportens venstre side skal beklædes så beklædningen sidder inde i carporten, bunden skal beklædes, mens højre side skal være åben, med kun 2 synlige stolper.

1. hvilken dimmention skal remmen ha. ( Kan jeg lave en af 2 stykker spærtræ boltet sammen i stolpen, sådan som en del standard carporte er konstrueret )

2. Hvilken størrelse skal stolperne have

3. Hvilken afstand i mellem sig skal de ha i Venstre side ( den som skal beklædes)

4. I højre side er remmen så 6 m lang fra den stolpe som står i hjørnet af skuret, og til starten af carporten. Jeg forestillede mig at jeg kunne placere en stolpe 1 m inde fra hver ende, således at der mellem skur stolpen og den første bliver 1 meter, herefter 4 meter til den næste, og så 1 meter's frit efter den sidste stolpe. Kan dette lade sig gøre, og hvilken dimension skal de 2 stolper have. Der er 40 cm tagudhæng.

Det ville virkelig være fedt at få lidt hjælp, da dette har stoppet hele processen...

Har kun tegniner i PDF

Hellere være optimist og tage fejl en gang i mellem, end at være pissemist og altid ha ret.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis