Blinklys går amok

Hej.

Jeg har en peugeot 206 sw fra 2004. Blinklyset er begyndt at opføre sig lidt underligt. Når jeg blinker virker det normalt, men når jeg blinker til venstre og samtidigt trykker på bremsepedalen, så er blink-hastigheden dobbelt så hurtig som normal, samt at bremselyset i venstre side blinker svagt i takt med blinklyset. Blinker og bremselys blinker efter hinanden, altså sådan at når den ene er tændt, så slukker den anden og omvendt.

Er der nogen der kender til problemet, og ved hvor det sidder. Lige pt. er pæren i venstre forlygte gået, men det er sket en gang før uden at blinkeren gik amok!

Håber på list hjælp.

Henrik
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som om at der er problemer med baglygternes stelforbindelser.
René
Når I siger stelforbindelse, hvor skal jeg så lede efter den? Sidder den ude ved lygtehuset, eller kan det være hvor som helst? Og er det blinkerens eller stoplysets stelforbindelse?
Hej.
Det er stelforbindelsen ude ved dine baglygter du skal lede, det er sandsynligt en sort eller en masse sorte ledninger der er skruet fast til karossen, skil det ad, rens med smergellærred på karossen og sæt en ny stjerneskive/tandskive på, så er det som nyt.

Trying is the first step toward failure...But failure is the first step toward experience
Hmm - jeg var lige ude her i eftermiddags. Jeg fik skiftet pæren i forlygten hvilket ikke hjalp. Jeg fik skilt baglygten af, og der var også en gul-grøn ledning, men hele bundtet bliver bare ført ned på indersiden af karosseriet og ned hvor jeg ikke længere kan følge det. Ikke medmindre jeg piller det meste af beklædningen af i bagagerummet. Jeg opdagede også en lille ekstra ting. Når jeg sætter bilen i bakgear og samtidigt blinker til venstre sker der noget mere underligt. Blinkeren blinker ikke bagpå, men baklys og baglys blinke skiftevis i venstre side. Bilen blinker fint på siden og foran. Jeg er lidt i vildrede!

Har bl.a. en FIAT Punto, som er kendt for et lignende problem.

Løsningen var her, at skille stikket fra baglygterne, rense kontaktflader på lygter, samt i stik, give det hele lidt WD40, og montere igen.

Tippet fik jeg af en kollega... og det virkede

P.S. Har engang for 1 million år siden haft en FIAT 127, der også lavede samme nummer, det blev også løst ved rensning af kontaktflader.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Prøv bare at forbinde stelledningen midlertidigt til et godt stelpunkt, og se om det ikke hjælper.
Der sker jo ikke noget ved at lave en ekstra (god) stelforbindelse udover den, der forsvinder i dybet.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Gå også efter din sikkring dåse da der kan være fugt ir alså et kres løb
hil Kurtrejser igen

jeg rejser en del med camper og ønsker kontagt med andre som har den lielse .

Hej.
Jeg tjekker lige sikringsboksen før jeg går igang med at klippe og afmonterer ledninger. Tak for tilbagemeldingerne. Jeg vender tilbage med resultatet.

Henrik
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis