Blinklys går amok

Hej.

Jeg har en peugeot 206 sw fra 2004. Blinklyset er begyndt at opføre sig lidt underligt. Når jeg blinker virker det normalt, men når jeg blinker til venstre og samtidigt trykker på bremsepedalen, så er blink-hastigheden dobbelt så hurtig som normal, samt at bremselyset i venstre side blinker svagt i takt med blinklyset. Blinker og bremselys blinker efter hinanden, altså sådan at når den ene er tændt, så slukker den anden og omvendt.

Er der nogen der kender til problemet, og ved hvor det sidder. Lige pt. er pæren i venstre forlygte gået, men det er sket en gang før uden at blinkeren gik amok!

Håber på list hjælp.

Henrik
Hej. Jeg har en peugeot 206 sw fra 2004.... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Syntes det er synd du ikke lytter til dem der samstemmigt siger STEL.

Dit kørerlys på baglygten burde også falde i styrke når du trykker på bremsepedalen.

Ak, ja det får minder frem om min FIAT Tipo. Jeg havde i de 7 år jeg havde den aldrig en dag hvor hele ledningsnettet virkede optimalt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
det kan også være en ledning der er blevet afisoleret ved gnav et sted så der er en del af stømmen der løber rundt alså plus løber direkte over i steld jamen det er jo kortslutning ja men ikke diregte da der er flere spenninger der løber rundt i din bil alså en der er svag nok til ikke at give udslag til sigringen de pære du har er heller ikke den samme størlse i en lygtte så derfor kan det også bare være de stik der er på lykten en knækket steld kan også være oversagen du kan måske ikke se at den er knækket men kan måles såfremt du ved værdien på ledningeg - det er ikke en nem sag du er i gang med men måske aligevæl.
Hil. kurt rejser igen

jeg rejser en del med camper og ønsker kontagt med andre som har den lielse .

Hej sonofonos
Du skriver "før jeg går i gang med at klippe ledninger"
Du behøver ikke at klippe noget som helst - du laver bare en ny forbindelse og forbinder den sammen med den bestående blot du er sikker på at det er en stelledning.
Det er altid sikkert hvis ledningen er gul/grøn. Du behøver ikke at lede efter dårlige sikringer og forbindelser i sikringsholderen  FORDI  hvis det var der, ville fejlen optræde både på højre og  venstre blink, så lyt nu til en gammel ræv i faget og se at få lavet den stelforbindelse på din baglygte.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Til Autoelektrik
Såfremt du skulle være så heldig at have en uddanelse i så dan er du den eneste derfor skulle du utrykke dig for ståligt og fortelle vor gut bør lede efter din stel alså skil dog hele bilen af er det ikke mer fornoftigt
jeg trekker mig hr. klog klogesen

jeg rejser en del med camper og ønsker kontagt med andre som har den lielse .

@camper, du ser nok ikke dette da du har "trekket dig", jeg ser da ingen misforståelse i polobjørns indlæg det er da lige til højrefoden.

Hvis du ikke tåler at nogen ved mere om emner end dig eller har en anden mening så skal du nok ikke skrive herinde. Der er altid flere vinkler på tingene. Hvis du een gang har oplevet det med styreboksen så okay, men som automanden rigtig nok skriver, så opleves fejlen så i begge sider.

Der er rigtig mange herinde der har arbejdet med biler i mange år, og når der er flere der foresslår samme fejlretning så er der nok en god grund, nemlig erfaring over tid.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej igen.

Jeg er netop hjemvendt fra nogle dages ferie, og har nu et nyt symptom. Forlygterne på bilen opfører sig nu lidt underligt. Kørelyset virker ikke altid, men "vipper" jeg lidt med dem og blænder op og ned for det lange lys kommer der lys i dem. Pærerne skulle være gode nok, så for mig lyder det som en løs forbindelse. Jeg skal nok lige prøve at lave den stelforbindelse imorgen, for at se om det ændrer noget.

Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis