Tasso 20MS solo kedel

Hej eksperter,

Jeg er i tvivl om tilslutningen af en Tasso 20 MS solo kedel, og håber der er en i dette forum som kender lidt til denne støbejernskedel.

Hvilken studs er til fremløb, og hvilken er til retur?

På højre side af denne kedel sidder der 3 stk. 3/4'' tilslutninger.
1. sidder i toppen
2. sidder i bunden mod front
3. sidder i bunden mod bagsiden

Tak for jeres hjælp.

Venlig hilsen pink

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg ikke VVS ekspert, men det være sagt, så plejer alle til og fra løb at være på bagsiden, den du har foran er til påfyldning af anlæg. Så fremløb fra kedel til anlæg må være fra toppen bagpå, og retur må være i bunden bagpå. Så kan du fylde anlægget fra fronten i bunden.

Mvh
Franz
Tak for dit svar. Alle de 3 tilslutninger som findes på selve støbejernsblokken sidder på højre side - 1 stk. i toppen, og 2 stk. i bunden. Måske er der en som har samme kedel stående, som kan hjælpe mig?

Venlig hilsen pink

Ja, man kan håbe at nogen melder sig. Når de sidder i højre side er jeg ret overbevist om at det er underordnet hvilken du bruger til returløb. Men jeg ville nok af logiske grunde vælge den der var længst tilbage i kedlen. Prøv dog, det eneste du skal gøre er at fyre lidt langsomt og holde øje med temperaturen. Be an explorer, som de siger på engelsk :-) Lige der hvor du er kan du næppe ødelægge så meget, bare skabe dine egne erfaringer :-)
Den pdf viser tydelligt, at fremløbet er den studs som sidder i bunden ved fronten af kedlen.

På højre side af denne kedel sidder der 3 stk. 3/4'' tilslutninger.
1. sidder i toppen = ekspansionsbeholder
2. sidder i bunden mod front = fremløb
3. sidder i bunden mod bagsiden = retur

Takker for hjælpen - sagen er opklaret 

Venlig hilsen pink

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind