Hvor forsvinder det varme vand hen..?

Hej alle.
Har virkelig brug for jeres hjælp og håber I vil hjælpe!

Her i de sidste 3-4 måneder har vi næsten ikke haft varmt vand. Vandet kan nogle gange ikke blive varmt, men ofte så er det varmt nok, men så er der bare ikke ret meget af det.

Jeg har f.eks lige været i bad og vandet blev kun lige varmt nok til at det var behageligt på sådan en kold dag. Det var dog en kort fornøjelse som varede 5 minutter og så blev vandet lunkent.

Problemet var der ikke sidste år, der kunne vandet blive brændvarmt og det varede i minimum 15-20 minutter.

Jeg har ikke stillet på varmtvandbeholderen eller andet.
Vi har pillefyr, som ikke er anderledes end sidste år.

Håber der sidder en derude med et godt råd, og som evt. ved hvad der kan være galt.

Jeg skal helt sikkert have fat i en vvs-mand, men frygter en dyr regning, så det vil være rart at vide hvad der KAN være galt inden jeg tager kontakt til en.
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der varme på huset/tændt for pillefyret..??

Hvis det er el skal du lige tjekke at der er lukker til ned til pille fyret.

Men et billede af anelæget ville være godt.

Hilsen tommy
Pillefyret er tændt. Det er det eneste vi bruger til varme.

Vi har tændt et par radiatorer i huset samt gulvvarme på badeværelset. Det fungere fint.

Eneste problem er varmt vand

Et billed må lige komme senere, men tror desværre ikke det hjælper noget
Jamen det er muligt den er kalket til. Det skal lige siges at jeg ikke har en dyt forstand på sådan noget og det er derfor super med et "svar" som dit, fordi det giver mig noget at arbejde videre med

Beholderen er en vølund ca 150liter og mener den er fra 2005. Ved ikke om der er returføler på..

Glemte før at skrive at når det varme vand er brugt efter ca 5minutter, så kan det tage et par timer før der igen er varmt vand.
Hvis den kun er 4 år gammel, burde problemet ikke ligge der.

Men det kunne godt virke som om at vandet ikke rigitgt vil tage imod varmen, og det kunne bla. være tilkalkning, eller et filter der er tilstoppet, vi har dog meget kalk og okker her i området, og selv her efter 9 år, har vi ingen problemer med at vores 160 liters vv beholder, ikke kan leverer varmt vand nok til at bade i langt over 1 time, og vandet er igen varmt inden for 1 time.

Hvis i dog har en 150 liters beholder, burde den ikke sådan lige kunne tømmes.

Det er i hele huset at den er galt, og ikke kun ved jeres bruser ?
Annonce
jep både håndvask i badeværeslet samt køkkenet lider også af mangel på varmt vand

Øv havde lidt håbet på en tilkalkning, for hvis det ikke er det, så er det for mig ikke så let at se hvad det så kan være..
Det kan det også stadig være, specielt hvis der sidder en filtersi et eller andet sted til eller fra vv beholderen.
Jeg ville prøve at lukke af for den og sætte el på. Virker det, ligger problemet i varmeoverførslen fra centralvarmen som beskrevet ovenfor.

 

 

 

Tak for jeres svar. Så er det bare lige med hvordan jeg slår over på el Men det må jeg jo prøve at finde ud af
Jeg tror ikke på tilkalkning med en så ny VVB. Min 160 ltr. VVB er 14 år gammel og har ingen problemer, endnu.

Prøv at se på dit vandforbrug. Det kunne tænkes, at din VVB er utæt ind mod centralvarmen, så vandet løber over i centralvarmen og ud via overløbet ud i kloaken. Det er et skrækscenarie jeg sætter op her, men jeg synes du skulle kontrollere.

Men ellers kunne det være cirkulationspumpen eller ventiler, der regulerer cirkulationen til VVB.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis