Electrolux Køleskab ERE3500

Efter mange problemer med mit køleskab, model  ERE3500 er jeg kommet frem til at det vand som kommer i drypbakken ikke fordamper, det gør så at køleskabet ikke køre som det skal. Så hvad er oversagen til at kompresser ikke bliver varm nok til at vandet kan fordampe .  


 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du har misforstået noget, det er ikke meningen at kompresoren skal blive så varm at vandet koger af. Hensigten er at vandet skal fordampe ved det luftskifte du forhåbentligt har bagom dit køleskab, så står skabet inde i et køkkenskab er der for lidt luft for oven og under det.

V.h.  Håndværkeren
Det har jo stået der i 4år uden problemer, men det kan da godt være at det vil hjælpe at flytte det 2cm ud fra væggen.

Det har nu stået 3cm fra væggen, natten over  men stadig er der fyldt med vand

 

Nu skriver du "Efter mange problemer..."
Er de andre problemer løst, og hvordan?
Kan du huske hvad du gjorde lige inden vandproblemet opstod?

Det er korrekt at kompressoren ikke skal koge vandet af. Men den skal hjælpe til med at vandet forsvinder. Der er jo en grund til at drypbakken er sat og støbt efter kompressorens top...


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....

De andre problemer er at lyset blinker og at køleskabet ikke kan holde temp. Men det hjælper hvis jeg tømmer drypbakken.


 

Annonce
Kunne godt lyde som om der er noget galt, rent køleteknisk.
Hvor ofte skal du tømme drypbakken?
Og hvordan med det blinkende lys? Er det iorden?


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
lyset er ok, drypbakken 3 gange om ugen

 

Skrevet af laj på 05 okt 2009 11:03
lyset er ok, drypbakken 3 gange om ugen
Hvis du skal tømme så tit er det køleskab stået af og udtjent. Men det har også meget at sige hvordan du bruger køleskabet og hvorlænge du lader døren stå åben når du tager ud af skabet. Hvergang du åbner fylder du var og fugtig luft ind i skabet, jo mere du har i skabet jo mindre plads er der til den varme luft du lukker der ind. er skabet mere end 10 år gammelt, kan du lige så godt skrotte det og købe et nyt, for skal du have en kølemontør ud at ordne det bliver det næsten lige så dyrt som hvis du købte et nyt skab.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis