Multimedieskat...

Hej.

Her fra 1. januar indføres jo den nye multimedieskat, hvis man har pc/internet/mobil stillet til rådighed hjemme.

Jeg har indtil forleden tænkt, at det vedkom egentlig ikke mig, da:

- vi betaler selv for vores internetforbindelse hjemme
- arbejds-pc'en bliver kun brugt til arbejde, også når den er sat til på hjemmekontoret. Vi har 2 private maskiner stående på sofabordet, som vi bruger udenfor arbejdstid.
- arbejdsmobilen bliver kun brugt til arbejde. Vi har hver vores private mobiler + en fælles, som bruges til alt andet.

For et par dage siden talte jeg så med en lønbogholder hos én af mine kunder, hun siger, at så snart en mobil eller bærbar tages med ind på éns egen matrikel, er den 'stillet til rådighed' og skal beskattes. Jeg ved godt, det kun er 250 kr. om måneden, man skal betale skat af, det ruinerer os ikke, men det pi.... mig lidt af.

Er der nogen herinde, der ved, hvordan loven helt præcis skal fortolkes, og om man kan 'dokumentere' sig fri?

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror da jeg vil følge denne debat..
For jeg har da både bil og telefon. Og helt ærligt, så tror jeg mine naboer vil være lidt træt af at der holder en stor varevogn lige uden for min indkørsel. Vi har nemlig plads til både den, privaten, trailer og en del gæster, inden vejen bliver taget i brug...

Så hvis de vil beskatte noget der bliver taget med på matriklen er da absurt. Og jeg synes det er lidt snyd hvis de begynder at gøre det med bilen. Folk der bor i lejlighed og parkerer på gaden får det jo billigere end mig så... ;-)


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der skal kun betales multimedieskat, hvis arbejdsgiveren stiller udstyr og forbindelse til rådighed.
Da du selv betaler din internetforbindelse og selv har computer, bør du tilbagelevere arbejdsgiverens pc til ham. Mht. mobil bør du lade den blive på arbejde. Kører du direkte ud til til kunder hjemmefra, bør du få bekræftet af din arbejdsgiver, at du ikke har telefonen til rådighed privat.
Det er nemlig arbejdsgiveren der skal indberette, hvis du er omfattet af multimedieskatten.

Mvh. JørgenE
----> Mathiasen. Med alt det elektronik der er i bilen, nærmer vi os jo noget der svarer til en stor computer... ;-) Og så er den udstyret med GPS så den kan spores.
Sammen med telefonen og det Bluetooth der findes, kan jeg jo faktisk gå på nettet også.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
JørgenE har ret, du skal lade alt være på din arbejdsplads ellers beskattes du. Ja det er småbeløb, jeg er nu glad for alle mine gadgets og apparater, så de 250 er godt givet ud, bare ærgeligt at det ikke dækker vores DR/TV2 licens så den lå med i skatten. Det ligger jo lidt i ordet.

Vi havde på arbejdet lidt problemer med vores brandmænd og det at have en mobil med hjem, men her skriver personale afd. under på tro og love om misbrug. Dur jo heller ikke de sidder og skvadrer i timevis i en mobil hvis der er brand.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Den med tro og love erklæringen kan godt bruges til arbejdsmobilen, men den kan ikke bruges til arbejds-pc'en. Hvis du tager den med hjem bare en gang så skal arbejdsgiveren indberette multimedieskatten som a-indkomst for dig for hele året. Du har derfor ingen anden mulighed end at lade den ligge eller at få arbejdsgiveren til at kompensere for den ekstra udgift. Og så er det tilsvarende lovligt at når nu du alligevel skal betale multimedieskat så kan du jo lige så godt få betalt internet osv. før skat og gå tilsvarende ned i løn. Efter skat er det en klar fordel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis