IBM-LENOVO

Jeg kunne efterhånden godt tænke mig at få min IBM R51 fornyet, men kan man regne med samme kvaltet i en Lenovo, eller er det blevet for kinesisk. Jeg regner med at ville ofre 8-10000 på sagen, alternativt hægte en ekstra harddisk på.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er ikke hvad det har været - dog er det svært at finde noget bedre.. :-) Jeg er i hvert fald glad for min T61..

/cs

havde overvejet en T500

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Har selv en Lenovo T61, som "hjemmearbejdslaptop".

Den er i god kvalitet og kører fint, når man har fået fjernet div. irriterende Lenovo softwareprodukter, som jeg personligt ikke havde brug for.

Skal lige sige, at der også var nogle som var smarte. Bl.a deres fastkey til access af div. funktionaliteter på Laptoppen.

Om der er for meget kineseri i den... tja... efterhånden er meget af sådan noget isenkram lavet i Kina, og de bliver naturligvis også bedre med tiden.

Jeg synes det er en god kvalitet og fingeraftryksscanneren er en genial ting


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej Lynæs.

Jeg har en T500 som arbejds-bærbar, og det er en rigtig lækker maskine. Den føles som kram, man er ikke bange for at pakke den ned og tage den med i marken, den skal nok virke også efter en tur i bil/tog/Metro eller en bådferie.

Den tidligere arbejdsmaskine var en T43, den holdt i 4 år hvor den i hvert fald de 2 af årene blev pakket op/ned 500 gange uden at der kom løse forbindelser ud af det. Harddisken blev dog ustabil for et par måneder siden, derfor blev den skiftet.

Men som hjemme-bærbar - eller med andre ord, hvis jeg selv skal betale  - ville jeg aldrig vælge en Lenovo. Jeg mener, den T500, jeg har på jobbet, kostede omkring 12.000 danske, finanskriseramte kroner. Den maskine, jeg skriver fra nu, og som er min fritids-sofabord-puter, er en Acer 7535 med 17" skærm og 64 bit dual-core processor, og den kører mindst lige så godt som Lenovo'en. Og så kostede den langt under halvdelen (4500 kr)

Bevares, jeg ville ikke udsætte den for de samme ture som job-maskinen får. Det kan godt være, den kan tåle det, men jeg agter ikke at afprøve det.

Det er nok en temperamentssag, ligesom med værktøj - nogle vil have Grøn Bosch, andre kan klare sig med Orange Falkon fra J&F - personligt kan jeg sagtens finde sjovere ting at bruge de 7500 kr på, Lenovo'en koster ekstra.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
Tak for svarene. Den væsentlige grund til at vælge IBM er den røde knap, som jeg har vænnet mig til gennem mange år, den føste gang jeg mødte det system, på en Toshiba, var knappen dog grøn . En anden grund til at skifte er mit nodeprogram, som ikke har kunnet køre ordentligt på R51'seren, og det er lidt træls at de melodier, man laver, kører ujævnt. Fruen har lige fået en kraftig Asus til godt 8000, som gør det fint, men mangler denne knap, og Lenovoen står i dag til ca 10000, så forskellen er ikke så stor, og man skulle så være kørende i mange år. Og man kan altid handle prisen lidt.
Prøvede lige at huske tilbage, og det må være ca. 15 år siden, jeg fik den Toshiba, med det formål at lave PLC'styringer til forskelligt maskineri, og derved smide en masse relæer ud i brokkassen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvis det er 'den røde dut', der afgør valget, så kan den få's i håndkøb

Findes også med dansk layout til under en tusse.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Albino ikke forstået

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nej ok - Det, jeg ville sige, er, at du kan købe et løst IBM/Lenovo-tastatur med navigations-dutten og sætte på en hvilken som helst maskine.

Nu ved jeg ikke, hvordan din computer-plads er indrettet, men hvis jeg havde et skrivebord eller en skænk dedikeret til hjemme-pc'en, og havde 8 - 10000 til udstyr, så ville jeg nok spendere 5 - 6000 på en god bærbar, lave en hylde til den under bordet, og så købe en rigtig fed skærm og et godt, trådløst tastatur. Der burde så også være råd til en 1 TB ekstern harddisk og en god fotoprinter fra f. eks. Canon.

Lenovo'en er en svinelækker maskine, men ligesom ved så mange andre slags grej står prisforskellem mellem 'godt nok' og 'bedst' ikke altid mål med den reelle brugsværdi.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Her i huset har vi en IBM og det er en R51 som nævnt i starten af indlægget. Den er stadigvæk den mindste men mest pålidelige
af de 4 bærbare computere her i huset.Den er generelt hurtigere end nogen af de andre og skodder aldrig.
Vores IT-nørd inde på arbejde købte for et halvt år siden en ny Lenovo og han siger den er ligeså kvik/god som hans gamle
IBM R41 omend den selfølgelig er mindre

Han havde den med en dag hvor han smed et CNC program i til bearbejdningcentret (ja jeg er værktøjsmager) i simulationen
var den hurtigere end nogen af de 4 stationære der står til det samme.De blev alle 4 indkøbt dec 2008 fordi det er grafiktungt
ad H til med de Cad-Cam programmer vi bruger til 3D fræsning af div emner og modeller

Så jo! Pengene er dælme givet godt ud

 Mvh Henrik

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis