mekonomen!

Kan man som privat handle autodele osv. hos Mekonomen eller handler de kun direkte
med værkstederne?

Mvh Henrik

 Mvh Henrik

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens handle der som privat.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for det,jeg kunne ikke finde ud af det på deres hjemmeside som sådan mest
henvender sig direkte til autoværksteder, men havde set på andre fora at nogen handlede
der og det så sådan lidt privat ud

Grunden til jeg spørger er at de forhandler Multona autolak spray og den kan nemlig fås
specialtonet mod merpris. Kunne ikke sådan finde andre forhandlere af netop det mærke,
men er der nogen der ved noget så skriv endelig.

Mit problem er at min "nye" Toyota Carina E har en farvekode hvor motip og de andre
ikke kan være med. Den yotafarve er ikke solgt ret meget, også har de den ikke i sortimentet.  Og ja! ! Kan sagtens få farven som rigtig autolak med klarlak og hærder til
at sprøjte på,men det er kun til et par reparationer hvor det ikke sådan kan ses og det er heller ikke skærmkanter eller andet, så det er sådan lige vildt nok. Spray er fint til det.

Hov! Kan være der er nogen der ved mere,så er farvekoden Toyota 6M7 Dark grey
metallic oliven  (og den er meget mere olivengrøn end mørkegrå)
Alle de steder jeg har været går tabellen nedad kommer til 6M6 og derefter 6M8,min
bilfarve hopper de over  

Mvh Henrik

 Mvh Henrik

Jeg har gode erfaringer med at lave de små reprationer med den billige paintbrush fra HN, men der kræver jo en kompressor med reduktionsventil og vandudskiller.
Så hvis du ikke har det, er det nok billigst at købe en dåse maling.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det havde jeg tænkt på og har også kompressor og vandudskiller med reduktionsventil. Man skal jo ned på noget der ligner 2 bar eller der et sted.

Hmm.. . . ville nok være den bedste metode,også for farvenøjagtigheden. er det den her du mener ? http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...26&n=30100 eller den her http://www.harald-nyborg.dk/merinfo...99&n=30100

 Mvh Henrik

Annonce
Hej Henrik,

Mekonomens billak er rigtig god. Jeg har selv brugt den.
Ud over FORD, var det det eneste sted jeg kunne få den korrekte farvekode på spray.
Jeg vil lige henvise til dette topic:
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aff/6/aft/152520/afv/topic/
God fornøjelse...


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jeg har den sidste model du linker til.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tak for det


 Mvh Henrik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også