driver problem

hi jeg ved ik ret meget om computere så bær over med mig.
jeg købte en computer fra en internetcafe installerede windows xp styresystem og to
medfølgene cder  gigabite og vga  driver men computeren vil ikke insstallere  vga driveren og jeg får beskeder om at computeren ik kan finde mit grafikkort .bortset fra det er computeren hjemmebygget specielt til internetcafeen og består af forskellige dele så ikke noget navn  ,aner ik hvor jeg skal starte nogle gode ideer,har prøvet at finde gratis driver uden held og har ik råd til at brugre flere penge.så er der ikke en venlig computernørd der kan hjælpe mig.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan enten se, om der står noget på skærmkortet, hvis du åbner pc'en
eller
se i kontrolpanel/enhedshåndtering.
Hvis du finder brugbar information der, skulle du kunne Google dig til driveren og så downloade den.
Tryk på Start, vælg Kør... og skriv:
devmgmt.msc
Klik på Skærmkort. Hvis der er et udråbstegn ved grafikkortet, skal det opdateres. Højreklik derfor på skærmkortet og vælg Opdater driversoftware...

Har du installeret alle opdatering fra Windows Update?

Mvh.
Kim

Hvis ikke det fungerer, kan du downloade dette program til at finde de drivere, der mangler. Programmet finder de fleste drivere. Det er simpelt at anvende, og du kan finde rungt i programmet inden for 10 minutter. Jeg brugte programmet, da jeg skulle nedgradere fra Vista til XP på en af mine maskiner.

Mvh.
Kim

ok tak for hjælpen.nuhar jeg haft nogle computernørder på besøg og de var nødt til at åbne computerenfor at se om jeg overhovedet har et grafikkort det har jeg geforce 9600 eller sådannoget men jeg kan ikke få forbindelse til det.og com puteren . kan ligesom ikke beslutte sig til hvad der er med mine drivere .ognår vi prøver at installeree nividia drivere virker det ikke så nu har de givet op. så hvis der er nogle med nogen forslag vil jeg være taknemmelig
Hvis bundkortet har integreret grafikkort, skal du sikre dig at indstillingerne i BIOS er korrekte.
Har "nørderne" afmonteret grafikkortet og renset kontaktpunkterne?
En del ældre bundkort/motherboard har fatninger med svage fjederbelastede gribere, som kan forårsage kontaktproblemer når man berører kabeltilslutningen på grafikkortet.
Hvis det efterfølgende ikke virker, må du nok regne med at grafikkortet er i udu.

Mvh. Christian

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis