sensor og lysdæmper og sparepære....

Hejsa !

Jeg har købt nogle smarte nye havelamper, som jeg gerne vil have bevægelse sensor på, samtidig vil jeg også gerne kunne styre dem med en dæmper inde fra, om sommeren når vi skal bruge terassen. og sidst så skal det hele fungere med sparepære.

Er det en umulig opgave !

Er der nogle specielle sensor eller dæmpere jeg skal købe, eller kan det laves med alle ?
hvor mange ledninger skal jeg trække, er et kabel med 5x 1,5  nok ?
og sidst, kan man overhovede dæmpe en sparepære
(hvis man ikke kan hva gør vi så i fremtiden når glødepæren udgår)

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej !

Jeg er godt klar over jeg ikke selv må. men jeg vil forberede så meget jeg kan og også gerne vide lidt om hva der skal ske. Jeg har nemlig gode erfaringer med at gøre alt klar, så elektrikkeren kun skal samle tingene.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke en umulig opgave:

1. du skal bare bruge alm. 5 x 1,5 kabel.
2. Du skal bruge alm. sensorer og dæmpere. Du skal dog være sikker på at forbruget ikke overstiger det som de er beregnet til.
3. Hvis du google'r flg. "dæmpbar sparepære" kommer der flere muligheder op. De er lidt dyre, men skulle også gerne holde i lang tid og til billig drift.

MVH

Lasse
Der findes et par dæmpbare sparepære, hvis du går ind til de fleste lampeforretninger har de som regel et udvalg ellers er det noget de kan skaffe hjem.
Hej Lopus

lavenergi sparepære der kan dæmpes, der har Govena en god pære.forhandles også hos Klim-el de har også webhandel ellers ring til dem.

Lad dig inspirere her, og tryk gerne på syntes godt om på min side.
Facebook.com søg efter: Salgskonsulent Reene A Nielsen

Du kan også læse mere om hvem jeg er via min LinkedIn profil.
https://www.linkedin.com/in/reene-a-nielsen
Søg Reene A Nielsen på LinkedIn
Tak for svarene, det jo en hel ny verden med de sparepære, der findes jo mange forskellige muligheder, med dem der selv kan dæmpe, tænde når det bliver mørkt osv.. Jeg har fået lamper i haven nu !

PAS PÅ, selvom folk siger at sparepærene kan dæmpes, kan de ikke alligevel på samme måde, du har kun en dæmpningsgrad inden for 100 - 40% men det har du med alle sparepære også ikke dæmpbare og sjovt nok fælles for dem alle er at det skal være varme før du kan dæmpe dem, de "dæmpbare" er måske er par sekunder hurtigere til at varme op og dermed svære at se forskellen, men læs om de forskellige pære hvor lang tid de er om at varme op, høj pris hænger ikke nødvendigvis sammen med høj kvalitet

Martin K

Som jeg har forstået det, findes der sparepære, med indbyggede dæmper. så du ved at slukke og tænde dem inden for 2 sec. justere lysstyrken ned med 20 % pr gang. det er selvfølgelig smartere og meget lettere/hurtigere med en alm dæmper, men iden er da go.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis