Skjult ledning

Vi skal have installeret en opvaskemaskine og under vasken i køkkenet er der en stikdåse og i væggen er der indbygget et rør.
Hvor går sådan et rør hen? - lige nu er der nemlig ikke nogen ledning i røret.
Jeg har prøvet at stritte en tyk ståltråd igennem men ca. 3 til 4 meter henne kommer der vist et knæk og så kan det ikke komme videre.
Tænkte om man kunne købe "røg på dåse" så man kunne blæse det igennem  røret og så se hvor røgen kommer ud.. men det kan jeg ikke finde..
Nogen der har en god idé??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Søg efter "søgefjeder" på google, det er sådan en fætter som en elektrikker vil bruge til at skubbe i rør...så kan der bindes et kabel eller ledninger i den anden enden og trækkes i røret ved hjælp af denne...

Hvis du har et loft over køkkenet kunne det være et godt bud (måske ender den under isoleringen)... eller måske er den ført helt ud i din sikringstavle.. så er det nemt for elektrikkeren at få lavet strøm til den opvasker.

Hvis du har en kompresser kan du prøve at puste i røret med denne, nogle gange det kan frembringe en hylelyd i den anden ende. Det modsatte med en støvsuger kan også bruges nogle gange.,.. - Det viker dog bedst på flex/rilerør.

Når du har ståltråden i røret, så lyt meget godt, for de ender for det meste i en dåse hvor der kommer andre ledninger.
Så det er for det meste kun at finde ud af hvor det ender.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det er flex/rillerør men jeg kan ikke høre noget. Men vil da lede efter en søgefjeder..
Jeg har kigget i de andre dåser i køkkenet men kan ikke finde hvor den går hen.
Kunne være rart ikke at skulle betale en elektriker for at fumle med det på høj timeløn.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

De har af og til en søgefjeder på tilbud i Fakta, i deres rode-værktøjskasser. De koster en 20-25 kr.
Ellers har de den i HN.
Den kan du skubbe i røret og høre hvor den ender hvis du er heldig.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
har du andre dåser i køkkenet... komfur/ovn eller lign. det var en mulighed at man har trukket rør mellem dåserne til de store elforbrugere.. får du fat på en søgefjeder og kører den igennem så kom lidt opvaskemiddel i røret først, det kan være meget besværligt ( nogle gange umuligt ) at få noget igennem et flexrør hvis der er nogle buk på vejen, der kan opvaskemiddel en gang imellem gøre at det glider lidt nemmere... god fornøjelse :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Annonce
Vent nu lige med at hælde alt muligt i røret... Det bliver noget værre svineri. Og er ofte helt unødvendigt.
Prøv først med søgefjederen. Gerne flere gange...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Prøv først med søgefjederen. Gerne flere gange...

:-) mår man har prøvet det rigtig mange gange er man nok tilbøjlig til at tage den måde der virker hver gang, med mindre det er umuligt... og jo det blir lidt snasket men man sparrer sig selv for unødigt tidsspilde hvis det er helt umuligt :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Måske er ståltråd heller ikke lige det bedste at bruge. Skulle røret ende i en dåse så vil Murphy's Lov sørge for at du får stukket enden af ståltråden ind i en samlemuffe.. og det er selvfølgeligt den med fase
Ja.. ståltråden er droppet... tænkte midt i det hele på det samme.
Jeg har nu købt en søgefjeder, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor den "kradser" henne når jeg ikke kan få den længer... Det er ikke i målerskabet.. ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvor langt kan du skubbe den i?
Derfra og så en radius af længden...
Måske en anden dåse.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis