Falske roser

Hejsa allesammen.

Jeg har på mit arbejde fået fat i tre hegn med metal esperilla (eller hvordan det staves). Nu bor vi så i lejlighed uden have, men vil sætte dem fast på væggen med nogle falske roser der er viklet ind i dem, problemet er at jeg ikke ved hvordan man laver sådan noget halløj. Overvejede lidt nogle store piperensere eller noget i den dur... Eller måske en lyskæde eller sådan noget i den stil...

Forslag udbedes! :o)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at gå ned i byggemarkedet og forklar dem opgaven. Der findes et utal af bolte med tilhørende forankring til mur og beslag til fastgøring af espalier osv.
På forhånd bør du egentlig alene gøre dig klart hvor tungt emnet du ønsker skal hænge på muren er, samt størrelsen (diameteren og længden eksempelvis) på den del af espalieret, som beslaget skal kunne gribe om. Med de oplysninger bør et ordentligt byggemarked kunne hjælpe dig med at du får de rette bolte og beslag i rette antal og størrelse til opgaven.
Tror nu nok, spørgsmålet mere gik på, hvordan man laver roserne, end hvordan man hænger espalier op (regner ikke med at piberenserne skulle bruges til dét).

Et eksempel på en papirsrose kan ses her

Ellers kan du gøre som vi - hver gang, vi er på kræmmermarked med tivoli, hjemsøger vi skydeteltet, det er efterhånden blevet til en del blomster til vores sofabordslampe/raritetskabinet

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

nå for pokker, ja så stiller sagen sig naturligvis anderledes.

hvis det er et spørgmål om at tilvejebringe en blomsterranke til udendørs brug mon ikke det enkleste så var at gå en tur i "Kop & Kande", "Bahne" eller søge på "blomsterranke kunstig" i google fremfor at sidde og fedte med det selv.
Kunne jeg bare huske hvordan, men det var for 2-3 år siden at der var nogle der viste mig hvordan en serviet bliv til en rose. Det var på min stam pub. Siden er jeg flyttet hjem til Dk, og skal lægge hovedet i blød, og se om der kommer et klar syn.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis