Kold gulvvarme

Hej,
Min nylagte gulvvarme i mit bryggers(18m2) virker kun når alle radiatorer er lukket ned.

Fremløbet ses til højre og sidder, bortset fra radiatorerne på 1. sal, først på strengen. Returen til venstre sidder sidst på strengen.
Nu er dette kun en nødløsning indtil jeg skal i gang med at renovere badeværelset som ligger ovenover disse rør som er placeret i en krybekælder.
Skal jeg mon have en pumpe på, minishunt, for at trække vandet igennem slangen?

Mvh Allan

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Allan
der kan være luft i rørende til din gulvvarme.. som jeg ser det føre du rørende ned til gulvvarme slangerne uden af have en udluftnings skrue i toppen. eller er jeg galt på den... men prøv af lukke alle andre radiatore og kun have åben for varmen i gulvet.. for af se om du kan presse evt luft ud.. hvis du så får varme i men varmen forsvinder når du åbner for de andre radiatore.. ja så må du have en pumpe på...
Hej NJL og tak for svar.
Der er udluftningsskrue monteret. Returen løber lige op i den. Gulvvarmen virker når kun dén er tændt og bliver så kold igen når der skrues op for radiatorerne. Så tror ikke der er noget luft i slangen. Den er også blevet skyllet igennem en 10 minutters tid.
Øv, så bliver jeg nok nødt til at købe en minishunt. Nogen der ved om der findes et billigere alternativ?
Undskyld jeg blander mig :-) jeg har også et problem med luft i en gulvvarmeslange. Jeg tror ikke den er helt vateret ud over det hele (mit første forsøg med gulvvarme) Hvad er den bedste måde at presse luften ud på? Vandslange på udluftningen?
hej

tro nu ikke det har noget med luft at gøre, men der i mod at din retur fra huset er for varme og der ved får din returventil på gulvvarmen til at lukke da en returventil måler på vandtemperatur, det skal sige at dette er et problem der tit opstår med returventiler monteret så tæt på hovedeledningen, en løsning kunne være at hæve ventilen et stykke sådan at varme fra hovede ledning ikke så nemt kan vandere op og påvirke ventilen.

mvh steffen
Hej hej
til Mathiasen hvis du lukker alle andre radiatore og gulvvarme... også kun har den åben hvor der er luft i.. så skulle pumben selv få ført luften ud af systemet. og hvis du så har en luft skrue du lige kan linde så er luften ude..
Annonce
Hej Steffen

Tror du det kan være problemet da gulvvarmen jo fungerer når alle radiatorer er lukket helt ned? Mener du jeg skal flytte ventilen længere væk ved at montere et længere kobberrør? Er det så ikke lettere at isolere røret?

Til NJL. Har godt set den minishunt du linker til,. Overvejer at købe den. Håber at den kan løse problemet.

Allan
ja vil næsten med sikkerhed sig at det er problemet, for når alle radiator er lukket kommer der ik noget varme i returen og gv ventilen åbner dom den skal, det er i hvertfald ik luft for så vil det slet ik virke, og det er meget sjældent at en gulvvarmekreds på en retur ventil ikke udlufter sig selv når det hele startes om.

der er slet ikke grund til at bruge penge på en shunte da du slet ik vil få den samme behalige gulvvarme.
det kunne måske os være en hjælp hvis vi var klar over hvad varme kilde du har fjernvarme/oli
Jeg har fjernvarme. Men du mener at jeg skal flytte ventilen så højt op som muligt?

Jeg tændte gulvvarmen for 48 timer siden. Nu er der varme i ca 1/10 af gulvet. Omkring 20 gr målt på selve klinkerne. Fungerer det mon alligevel?
Kom i tanke om at jeg har sådan en gammel blandesløjfe/minishunt her liggende. Kunne det være en ide at montere den?

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis