Kold gulvvarme

Hej,
Min nylagte gulvvarme i mit bryggers(18m2) virker kun når alle radiatorer er lukket ned.

Fremløbet ses til højre og sidder, bortset fra radiatorerne på 1. sal, først på strengen. Returen til venstre sidder sidst på strengen.
Nu er dette kun en nødløsning indtil jeg skal i gang med at renovere badeværelset som ligger ovenover disse rør som er placeret i en krybekælder.
Skal jeg mon have en pumpe på, minishunt, for at trække vandet igennem slangen?

Mvh Allan

Hej, Min nylagte gulvvarme i mit bryggers(18m2)... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af arb01 på 02 okt 2009 12:13
Jeg har fjernvarme. Men du mener at jeg skal flytte ventilen så højt op som muligt?

Jeg tændte gulvvarmen for 48 timer siden. Nu er der varme i ca 1/10 af gulvet. Omkring 20 gr målt på selve klinkerne. Fungerer det mon alligevel?


Prøv at give det en uge, så er din beton gennem varm og der burte være ballance i systemet.
Ellers så prøv med de forslag der er kommet.

Jeg kender ikke den shunt du viser, men den kan sikkert nok bruges, bare man  ved hvordan den kobles på

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

ja det jeg mener er at du skal flytte selv returventilen længer væk fra hovedestrengen sådan at evt varme fra hovedestrengen ikke kan påvirke ventilen til at lukke. med den ventil du har vil jeg tro at den skal stå omkring 2 for at du får den varme du behøver, det er med sikkerhed ik luft når du har fjernvarme da fjernvarmens differencetryk nok skal drive al luft selvfølgelig kun hvis du har direkte fjernvarme. den shunte du viser tro jeg ikke du kan bruge til det her formål, syndes det ligner en lade ventil til evt en akku tank.

steffens
Jeg venter en lille uge og ser hvordan det arter sig.
Den shunte på billedet har tidligere været anvendt i forbindelse med gulvvarme.
Da jeg har en veksler på anlægget må det være indirekte fjernvarme.

Foreløbig tak for jeres hjælp.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis