skal jeg købe en kuliltealarm

Hejsa

Jeg er blevet husejer med et gasfyr samt en brændeovn men er i tvivl om jeg skal investere i en kuliltealarm. Måske det er spild af penge? Nogen som har erfaringer med nogen alarmer de vil dele ud af ?

Hilsen
tellme
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er svært at besvare, alene af den grund at hvis du tror du vil føle dig mere sikker i huset når du har indstaleret en sådan dims, så skal du købe den. Det er et personligt valg.
Der hvor jeg tror det vil have sin berettigelse, er hvis du har en kælder hvor der ikke er mulighed for udluftning og kælderen bruges til beboelse ville det være klogt at indvesterer i dimsen.

V.h.  Håndværkeren

Hej Tellme.

Vil på det kraftigste andbefale dig at få installeret in kuliltealarm hurtigst muligt når du har et gasfyr. Kulilte er fuldstændigt lugtfrit og dermed umuligt at snuse sig frem til. De første symtomer på kulilteforgiftning er svimmelhed og stærk hovedpine. Derefter dejser folk om og dør rimeligt hurtigt. 

Altså, kuliltealarm til gasfyret og en eller flere røgalarmer til resten af huset hurtigst muligt ! 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif og Håndværkeren

Tak for input. Jeg har nu investeret i 2 co alarmer. 1 til stuen hvor brændeovnen står og en i bryggerset hvor fyret arbejder. Silvan har en godkendt model til kr. 160 stykket. Sjovt nok fandt jeg selvsammen model til 5-600 kr. på nettet stykket så der er altså en del at spare ved at gå til Silvan.

Hilsen
tellme

Hej igen.

Det er, efter min bedste overbevisning, spild af penge at købe en kuliltearlarm til brændeovnen da den ikke kan afgive kulilte uden at rummet bliver fyldt med røg.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej igen

Det er rigtigt Leif, men jeg synes bare at eftersom jeg var på vippen til at bestille 2 på nettet til 1100 kr. og så så dem i Silvan til 160 stykket så tog jeg 2 og så kan jeg også læne mig helt tilbage i sofaen og slappe af :-)

Hilsen
tellme
Hej Tellme.

Helt ok. Måske en på den anden side af 'fyrrummet' ind til huset som en ekstra sikring hvis den ved fyret svigter.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
god idé det vil jeg gøre...
Skrevet af Jacob Antenne på 03 okt 2009 23:22
første symptom på kulilte og co2 forgiftning er at man bliver træt.

Så har jeg et co2 problem der hjemme, for jeg er sku træt når jeg kommer hjem fra arbejde


Venlig hilsen

Klaus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis