Nyt betongulv ind over sokkel

Hej GørDetSelvVenner.

Mit gamle gulv som nu er fjernet, lå oven på en krybekælder. Krybekælderen er som følger: Der er et klaplag på ca. 10 cm jernarmeret beton og derfra rejser soklen sig ca.45 cm. Hvor dybt under klaplaget soklen rækker vides endnu ikke. Oven på soklen kommer naturligvis så min mur. Muren er bygget af hulsten eller cellesten. Muren er en enkel sten, altså uisoleret. Den skal senere ydermursisoleres for også at få en pæn facade. Inde i kælderen var der så plads til ca. 10 cm sand, 30 cm flamingo, rionet, vandbåret gulvvarme, 10 cm beton, perfekt, alle glade. Problem... Soklen er ca 8-10 cm bredere end muren. Så hele vejen rundt langs muren, ca. 3-5 cm højere end flamingoen går soklen ind i huset. Er det flamingo op, banke sokkel væk, som jeg er lidt nervøs for. Er det støbe gulvet af 2 gang med gummifuge ved "sokkelskel". Eller kan jeg amere mig ud af det ved at bore f.eks 12 mm huller hele vejen rundt i soklen og sætte ameringsjern i form af 7,taller ud i rionet så man ligesom låser dækket og soklen sammen. Håber lidt på det sidste men er i tvivl om det er holdbar. Huset er fra 60. Eksisterende sokkel og klaplag er uden revner og noget rigtig godt beton. Er der nogle derude med erfaring med
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Var det mig, ville jeg ikke begynde at hugge og regere i soklen og udsætte bygningen for alle de seriøse vibrationer.
Kan du komme til at skære det overskydende sokkel væk, vil det klart være meget mere skånsomt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg vil helst ikke til at fjerne sokkelen. Skal jeg det, Hvor dybt skal man så fjerne (45-50 cm dyb). Det er en post i sig selv. Har lagt sand og flamingo, da jeg var uvidende om at dette var et problem, så skal alt dette op igen. Så hellere en gummifuge i skellet. Den gummifuge kommer bare til at forfølge mig op i mit klinkegulv om du forstår
Jeg er ikke kompetent overhovedet til at klåge, men jeg ville ikke kaste mig ud i noget storladent projekt i den anledning.
Jeg har en fuldstændig lignende konstruktion i mit bryggers lige inden for døren. Der kom en revne i fliserne, der ligger ved døren, da jeg mere eller mindre "tabte" min Salamander støbejernskedel på gulvet, da jeg kæmpede den ind blot vha en gammel sækkevogn.
Den revne lever jeg udmærket med.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er nemlig lige presis det samme der sker ved ydredørene hvor døren er smallere end muren men soklen har samme brede. Så ligger man beton og klinker ud over soklen og med lidt "held" får man en revne. Her vil det bare ske hele vejen rundt ydremuren. Så vil jeg da brække mig hvis det sker
Det sker da tit...

Er det ikke normalt man flytter den et par gange om ugen... he he
Problemet er flydende gulv og "fast" sokkel. Det revner ofte. Måske ikke lige med det samme men......
Jeg ved det som sagt ikke men har bare hørt fra muren som siger han har set det tit, så nu ville jeg lige høre om der var et fif eller om det er den hårde vej
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis