Kulde fra vindue

hej... Vi har et badeværelsesvindue af termo, hvorfra der kommer rigtig meget kulde.. - Won tjekker man om termoruden er punkteret? kan der i såfald, komme kulde igennem? kan det være, at der ikke kan være isoleret rundt omkring vinduet? Dvs. under lysningen lig med i vinduets sider lig med bag kantlisterne? det bli´r svært at påsætte kantliste på igen, efter de er taget af....


kh. hilsen Mr. GDS 0
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
mrGDS0.

Har du kontrolleret dine tætningslister?.
Din termorude vil danne dug mellem glassene, hvis den er punkteret.
Når den ikke længere isolere, vil der komme kulde udefra.
Du kan kontrollere med et tændt starin-lys/et stykke tyndt papir/stof om det trækker.(kræver lidt vind)
Du må tage indfatningen af for at kontrollere om der er stoppet med isolering mellem væg og vindue.
Afslutningen/listen hvis denne er limet/sømmet på kan det godt volde lidt besvær at få denne af/på.

Mvh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
at en termorude punktere betyder minimalt for isoleringsevnen. typiske årsager til kulde fra et vindue er mangelfuld isolering omkring rammen og utætheder ved tætninger og fuger. desuden er gamle termoruder ikke ret godt isolerende og man kan godt føle et decideret kuldetræk uden de fejler noget.
Takker, men tætninslisterne er fine nok. De påsætte j sidste år og tjekker dem.

Der er dug på indersiden, ikke mellem/inden i ruden.

Hvoordan gør man "Du kan kontrollere med et tændt starin-lys/et stykke tyndt papir/stof om det trækker.(kræver lidt vind)
"?


kh. hilsen Mr. GDS 0
GDSO.

Jeg mener du kan kontrolere hvor/meget det trækker med et tændt sterin lyset vil blafre i træk.

Dine termorude er ikke itu/punkteret, hvis der ikke er dug mellem glassene.
Når du har dug på indersiden må du lufte ud.

M.vh.maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hej

Det er faktisk bedre med en cigaret (tændt ) til at kontrollere for træk, men gør det når der er en frisk vind udenfor, og lad evt. en dør eller vindue stå åben på den ande side af huset, mens du kontrollerer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis