Radiatortermostater

Vi er nu flytte ind og skal have lidt varme på, vi har fået sat en rigtigt fin brændeovn op og den varmer rigtigt fint op.
Mit problem er da jeg satte varme på stuen som var 23 24c fra brændeovnen startet Radiator op det samme i gange som også var 22 23c , vi har de samme Radiatortermostater i hele huset og den der køre i vores soverum holder det på ca 19,5c nå den stå på 1.5 .
jeg tror ikke det er sådan nået der selv kan tænde og slukke hvordan finder man ud af hvad for nået man har, jeg kan kun se det er gammel danfoss radiatortermostater der sidder på og hvad mon de smarte nye koster.

Det jeg har set man kan få er dette http://www.energitjeck.dk/radiatortermostater

Det jeg er ude efter er hele huset stå på 21c og nå så solen brændeovnen osv varme op slukker de selv ned og starter igen nå det bliver koldt igen


 
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det er termostatventiler åbner og lukker de efter den indstilling de har.. kunsten for dig er at finde ud af hvad nummerinstillingen betyder i netop dit hus..
det kan være helt naturligt at de kører selvom du har tændt op i brændeovnen fordi der kan sagtens være koldere der hvor termostaten sidder placeret end i f.eks. midten af rummet.. hvis du skal opnå en konstant temp på et valgt sted i dine rum skal du have et system med rumføler, der er osse mulighedden at sætte et luftcirkulations-system op så du får fordelt varmen fra din brændovn når du fyrer op i den, det burde osse reducerer kuldenedfald fra vinduespartier og ydervæge..
jeg aner ikke hvad de forskellige ting koster men det må ku findes på nettet... held og lykke :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Hej Morten,

Vi fører de ønskede produkter - du kan eksempelvis finde en radiatortermostat med løs føler her: http://saninetto.dk/varme/radiatorer/radiatortermostat/1103-danfoss-ra-2992

Jeg skal dog være helt sikker på at den passer på din radiator, så jeg skal bede dig om at måle om din termostat er 26 mm eller 34 mm i omkreds? Skriv til vores kundeservice og vi finder ud af det

Mvh.
Emil
SaniNetto.dk

Hygger mig bare (:

jeg vil bestile til stuen 3 stk, køkken 1 ,og gang 1 .
3 med fjern og 2 med fast til at starte med , få min far der er vvs mand til at måle den her i weekendten.
Er der ikke nået gør der selv rabat

PS hvad skal de stå på for at ramme 21c
jeg har en af de der rondostat, der kan man sætte temperaturen i grader, kan ik forstå hvorfor man ikke laver termostater generelt så de har afmærkede den resulterende rumtemperatur...
Hej Morten,

Hvis du skriver en mail til mig via kundeservice kigger vi på en speciel 'lav-det-selv'-pris.

Jeg snakker lige med vores varme-mand, som ved præcist hvordan det fungerer.

Hygger mig bare (:

Annonce
---> Ziwe.

De termostater der har en inddeling på 1-5 er universale. De passer til både store og små radiatorer, og dermed kan man ikke forudsige hvilken temperatur en given indstilling vil give.

I stuen har jeg en radiator der er ca 4 m. lang. Der skal termostaten stå på 2 om vinteren. I vores værelse skal den stå på lige over 2. Men det er en radiator på 1 meter...
Måske er de lidt slidte.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
hejsa Næstformanden, det gælder kun thermostat der måler på indløbs eller returvandet.

en moderne radiator installation er et lukketsløjfe reguleringssystem hvor thermostaten måler temperaturen i omgivelserne. thermostaten er ligeglad med om den styre en stor eller en lille radiator, basalt set vil åbne for varmen indtil den temperatur der er ønsket er opnået i rummet.

radiatorstørrelsen har kun noget med hastigheden af opvarmningen at gøre. og det er selvf klart at radiatoren skal være dimensioneret til at kunne afgive nok effekt til at varme rummet op ellers er vi ude i et ustabilt system.
moderne systemer eller ej så er en termostats egenskab at føle temperaturen der hvor den nu engang sidder, så åbner og lukker den for gennemstrømningen..
du har noget nær den optimale situation hvis dine radiatorer er kolde i bunden, hvis din radiator derimod er nærmes lige så varm som fremløbsvandet kan det skyldes at radiatorventilen er defekt, termostaten er placeret f.eks under et meget utæt vindue
eller bliver udsat for anden kuldepåvirkning,eller din radiatoren er for lille til rummet..
om skalaen på termostaten er tal eller grader har ikke nogen praktisk betydning for termostatens funktion. det handler mest om at kende sit anlæg og prøve sig lidt frem.. en termostat med gradindeling kan du stille på 21 grader og aligevel kun måle 19 grader i midten af rummet, men der hvor termostaten sidder er der 21 grader,,, god weekend :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

ja det er selvf sandt at hvis der er noget i omgivelserne der ikke er i orden så vil thermostaten ikke fungere ordentlig
vi tager lige denne her med.. det størst fremskridt der er lavet i nyere tid mht. varmetab... er energiglas, det fjerner kuldenedslag fra glasflader og hjælper dermed til en væsentligt bedre varmeøkonomi og indeklima, så har du et hus med ældre termoruder er der god fornuft i at få et tilbud på udskiftning af termoruderne,, eller selvfølgelig købe glasset og selv skifte ruderne :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis