Lys i instrumentbræt i Ford Focus

Jeg har en Ford Focus hvor det midterste lys i instrumentbrættet er gået.

Er der nogen der ved hvordan man kan skifte dette?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Først afmonteres plastickransen omkring instumentpanelet ved at fjerne skruerne der fastholder kransen (sænk evt. rattet). Gummimanchetten over ratstammen kan fjernes med lidt omhu og man er derefter i stand til at komme ind bag ved instrumenterne (afmonter først skruerne), hvor pærerne er monteret i nogle ret store plastholdere. Der er brugt 3 pærer til instrumentbelysningen. Der sidder et multistik på instrumentboksen, men det lykkedes for mig at undlade at afmontere dette stik. Man skal også passe på med at holde instrumenterne lodret, da der er noget olie i instrumenterne for at få dem til at bevæge sig korrekt. Skift gerne alle 3 pærer da de nok er ved at  være udbrændte alligevel. Det er 12V 5W glassokkelpærer som er monteret (samme som pos. lys). Drejesoklerne kan sidde ret fast, men brug evt. en lille fladtang. Husk også at tage stelkablet af akkumulatoren og pas også lige på kontakten til bagageklappen, som er placeret på plastrammen til instrumenterne.
Tak for det.
Så ved jeg hvad jeg skal bruge min weekend til

Velbekomme. Det er ikke så svært som det umiddelbart lyder. En time eller lignende skulle være tilstrækkeligt, selvom man ikke har prøvet det før.

venlig hilsen

Morten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis