kædesav

Har netop købt en ny kædesav Stiga SP410.
Den starter perfekt, men går omgående i stå når der gives gas.
Hvad er der galt?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan man ikke afgøre uden at høre lyden. men jeg tror den er for kold og får for lidt benzin. blandingen er sikkert fin når den er lun efter 30 sekunder med svag gas.

Jacob

Prøv at lade den kører i tomgang lidt inden du giver gas, ligesom når man har kørt tanken helt tom og starter op igen med en ny tankfuld så kan det også forekomme.

Hvis det ikke hjælper så tjek om stilleskruerne står rigtgt, det står sikkert beskrevet i din instruktionsbog, nogle save skal køre lidt federe når de køres til, andre er indstillet fra fabrikken, hvis intet hjælper så er det da bare tilbage til butikken og klage..

Lad for guds skyld være med at skille noget ad, det er jo en helt ny maskine.!

Mvh.ame

jeg tyder på at der er luft i brændstof systemmet.!

den skal bare luftes ud.

når du har købt en ny motosav er tanken tom.

jeg hade også den samme problem.  har du husket shokeren.?

den bruges ved start (træk i snoren)

jeg sled  på motorsaven på 2 timers tid for at starte saven.

problemmet er  at saven druknede jeg lod den stå uden tændrør i en times tid.

og binko der kom liv i den.?

tip. når motoren tager tænding og dør ud med sjokeren ud.
luk for sjokeren og træk i snoren og motoren køre.
det er  bedst at lade motorsaven køre første tankful op
inden den for lov at tage den føreste spånd.?
Hej Lørup
Det lyder som om at stilleskruen L på karburatoren skal drejes lidt ud. Det er den man kalder tomgangsskruen, og den regulerer også hvor meget benzin den får i tomgang, og under acceleration. Prøv at dreje en kvart omgang ad gangen.

Til hans2hansen
Det er kun dieselmotorer, som skal udluftes, jeg har ALDRIG set en dieselmotorsav. Jeg har kørt motorsav i 25 år, og når jeg har fået ny sav, har de altid fået lov at arbejde med det samme. Man skal bare sørge for, at de får en rigelig fed benzinblandning den første tid. Det stilles på H skruen på karburatoren.
slendte.

en diesel motorsav det ville se sjovt ud at den hville forkomme.!
Hej Jakob
Du har helt ret. Jeg skal bare udtrykke mig rigtigt.
Ja en diesel kædesav ser lidt spøjs ud. jeg ved ikke hvem der laver dem idag men den her er af ældre dato og vist af russisk oprindelse.

Jacob
Hej lørup
Har du fået saven til at køre?

Hvis det virkelig er tilfældet er det sjusk fra fabrikken, en ny sav skal da kunne starte og køre uden justeringer, det kan så være den skal finjusteres senere, men som udgangspunkt skal den ihvertfald være kørbar..!

Mvh.ame

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis