Bosch eller Makita stiksav?

Jeg skal have en stiksav og har kigget på Makita og Bosch De har begge en pris lige omkring 1000,- og da det er til hobby. Så vil jeg ikke give meget mere.
De er begge ved Carl-Ras. Kan man handle som privat kunde?

Hvilken en vil i vælge af dem?

Den skal også bruges til og save i plexiglas. Hvilken klinge vil i anbefale til det?

Mvh

Michal

18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det kun er til Hobby brug, er der ingen grund til at købe en Håndværker model til så mange penge, en Bosch fra Onkel Harald er nøjagtigt lige så god !
Og er det kun til skæring i crylplader/plexiglas er den lille uden pendul efekt ganske udmærket. Den er også fin til andre former for savning i andre matrialer, og så koster den ikke engang det halve.  Søg på nr. 8174 i www.harald-nyborg.dk katalog, den koster 348,00 Kr.

V.h.  Håndværkeren
min lokale xl byg har en Metabo stiksav til 399 med pendul og 3 klinger.. den ville jeg hellere tage :-)

/cs

Det er en underlig myte at, billigt værktøj er lige så godt, som kvalitetsværktøj, du vil tydeligt kunne mærke en forskel på en billig og en dyr Bosch/Makita, de er ganske enkelt bedre egnet til at save lige, og ikke mindst i samme vinkel helevejen, og der er jo ikke nogen grund til at save en masse spildtræ med en dårlig sav. Er det ikke havregrød resten af måneden, så køb en a de 2 du selv har kik på, for det er meget træls at opdage at klingen ikke har fulgt stregen hele vejen igennem. Pendulering er en uundværlig ting, men det vigtigste er at klingen er styret 100%

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af Håndværkeren på 29 sep 2009 11:05
Hvis det kun er til Hobby brug, er der ingen grund til at købe en Håndværker model til så mange penge, en Bosch fra Onkel Harald er nøjagtigt lige så god !
Og er det kun til skæring i crylplader/plexiglas er den lille uden pendul efekt ganske udmærket. Den er også fin til andre former for savning i andre matrialer, og så koster den ikke engang det halve.  Søg på nr. 8174 i www.harald-nyborg.dk katalog, den koster 348,00 Kr.

V.h.  Håndværkeren

løgn og latin. en blå bosch er lettere at bruge og saver pænere end en grøn.

stark har en bosch gst 500 til 870kr med moms til den 10 da de har fødselsdag.

den har SDS klinge fatning så den er let at skifte. det er en super feature så man får pillet klingen ud når man ligger den væk så man ikke bøjer den. det der precision control syntes jeg ikke er noget værd.

Jacob
Annonce
Du behøver ikke være grov Jocob, prøv at læse spørgerens indlæg, så vil du se at han skriver at den kun skal bruges til lidt hobby brug. Så er der ingen grund til at købe en bondegård
hvad er hobby brug..
vil man begynde at lave lidt lækre ting til hjemmet, så gør det jo ikke noget at man har nogle ordentlige maskiner som ihvertfald for min del osse er en del af fornøjelsen ved at lave ting selv.
En god stiksav det er en meget vigtigt værktøj for mig både på job og i hjemmet...
det du har kigget på hos carlras, der vil jeg sige boshén er en efterhånden classisk stiksav, god og stabil.. makitaen ser spændende ud,, du skal prøve at holde begge maskiner i din hånd og simpelthen vælge den du har det bedste greb på, så har du efter min mening en fantastisk stksav ( osse til hobby brug ) god fornøjelse :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

Jeg har har lige købt en Festool Q 55 inkl føringsskinne under et år gammel, og med papir på den. kr. 1500,-

Og en brugt Makita 4341 CT til kr. 400,-

Så nu skal jeg bare have en Kap-/Geringsav. Har lavet en anden tråd til dette. http://www.lav-det-selv.dk/Forum/afv/topic/aff/25/aft/153305/


Mvh

Michal

Det vigtigste når du skærer i lexan aka. plexiglas er at du kan sænke hastigheden. ellers pakker plasten for der efter at give så meget varme at man smelter sig igennem plasten.
jeg har med godt resultat brugt en rundsav til lexan

Jacob
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også