Bosch eller Makita stiksav?

Jeg skal have en stiksav og har kigget på Makita og Bosch De har begge en pris lige omkring 1000,- og da det er til hobby. Så vil jeg ikke give meget mere.
De er begge ved Carl-Ras. Kan man handle som privat kunde?

Hvilken en vil i vælge af dem?

Den skal også bruges til og save i plexiglas. Hvilken klinge vil i anbefale til det?

Mvh

Michal

Jeg skal have en stiksav og har kigget på Makita... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja jeg har godt hørt det med hastighed før. Hvilken klinge vil være godt til plexiglas ? Tænkte på om man bare skulle købe nogle billige klinger til det?

Mvh

Michal

jeg ville fortrække at at man finde en model der hvor man holder om "motoren"
på stiksaven.
bosch. makita. eller andet mærke. 
men den hanke model har dendens til at vælte for over hvist man har lidt for travlt
med at skære i lige linje.!
men det er afgør om håndstørlse.! om det er stort eller lille hånd.!
på den bruger der "styre" stiksaven. men det er smagssag.?

det store. er at undgå at købe en stiksav hvor klingen vælter.?
de har en præcision som 5 til 10 år gamel blå bosch stiksav.!
power craft. falke. og de andre mærker.?

stort som små opgaver kræver præcision.?
Skrevet af mickydk på 01 okt 2009 07:59
Ja jeg har godt hørt det med hastighed før. Hvilken klinge vil være godt til plexiglas ? Tænkte på om man bare skulle købe nogle billige klinger til det?

Du skal gerne have 2-3 tænder i emnet adgangen som minimum. og du skal ikke have noget grovere end 10TPI
en T101A er velegnet. det er en Bosch orginal klinge. og de er det bedre end f.eks. irwin. husk at fjerne malingen på klingen først med noget krads kemi så det ikke smitter af på plasten.

Jacob
Hvad med en T118BF ? Den saver i blødt stål 3-6mm, legeringer og aluminium 3-10m og plexiglas op til 30mm.

Og hvilken type vil du bruge til f.eks laminat låger, så de ikke flosser på bagsiden?

Mvh

Michal

Nu skærer jeg efterhånden alt der skal være pænt med min rundsav. men ellers følg de anbefalinger f.eks. bosch kommer med om deres klinger. en typisk metal klinge er for fin til plast efter min mening.

Jacob
Annonce
jeg har en stiksav klinge guide fra bosch jeg gerne scanner ind og sender  til dig hvis det har interesse, den viser alt efter materiale hvad man skal bruge i klinge model
Bedre sent end aldrig. Det er 14 år siden han spurgte!

Kurt B. Andersen
kurta skrev den 24-01-2023 22:33:52

Bedre sent end aldrig. Det er 14 år siden han spurgte!

Nåja det ikke første gang jeg laver det nummer, men vi må håbe der kom styr på stiksav klingerne 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også