Hjælp mig med at vælge

Jeg har besluttet at jeg vil købe ny boremaskine.
Jeg vil gerne investere i en model der kan holde de næste mange år.
Den skal kunne klare almindelige skrue og bore opgaver som jeg måtte få i huset.

Jeg har svært ved at afgøre hvilken boremaskine som jeg skal vælge.

Bosch GSR 14,4 V-LI Professional
2 stk. 14,4 V 1,2 Ah
1000 kr

Bosch GSR 18 VE-2-LI Professional
3 stk. 18 V 2,6 Ah
2250 kr

Er det nogle gode tilbud jeg har fundet?

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dewalt DC987KB
2 stk 18 V 2,6 NiMH Ah
1600 kr

Det er ikke en model med litium batteri men er det alligevel et godt køb?
Skrevet af Byggesjusk på 28 sep 2009 19:21


Bosch GSR 18 VE-2-LI Professional
3 stk. 18 V 2,6 Ah
2250 kr

Er det nogle gode tilbud jeg har fundet?


det er en god maskine. det er den proffe af de proffe modeller. rimlig batteri kapasitet, lithium teknologi og nyeste generation motore. vedmindre du skal bruge den intensivt i et års tid og så skifte den ud er det dumt at gå efter et nikkel batteri.
3 batterier er kun en fordel hvis du virkligt kører på. ellers så smider du det i køleskabet ind til den dag det skal bruges. så henfalder det nemligt ikke så hurtigt.

Jacob
Prøv at kikke på " Prishammeren", der har de et AEG sæt, med 18v/3ah lithium. Har det selv, og det har indtil nu gjordt det godt.
Bosch GSR 18 VE-2-LI Professional
3 stk. 18 V 2,6 Ah
2250 kr

Jeg har ikke kunne finde den kun med 2 batterier.

Skrevet af Byggesjusk på 29 sep 2009 19:04
Bosch GSR 18 VE-2-LI Professional
3 stk. 18 V 2,6 Ah
2250 kr

Jeg har ikke kunne finde den kun med 2 batterier.

Så må du jo købe den med 3. og så smide et batteri eller to i køleskabet.

Jacob
Annonce
Jeg kiggede selv på lignende løsninger da jeg skulle have udvidet sortimentet lidt før jeg gik igang med at bygge nyt hus. Jeg endte med at købe en makita NIMH 18v boremaskine og rundsav's sæt af en tømre. Han var lige gået over til LI-Ion og solgte det gamle sæt til mig for 800. Og det hele kører endnu efter masser af brug de sidste 6 måneder.
Og så må det blive til et nyt batteri når de nuværende falder sammen.

Er nogen der har erfaring med at ZAPPE NiMH batterierne med et bilbatteri ?
Efter div internet sider skulle er hurtigt høj amp 12V smæld på hver 1,5v celle kunne "brænde" de små nikkel kæder over, der ellers kortslutter batteriet.

 /M

Jeg har købt mig en Bosch GSR 14,4 V-LI Professional med 2 stk. 14,4 V 1,2 Ah til 1000 kr.
Den er en let boremaskien med et rimeligt stort moment.
Byggesjusk: fornuftigt køb hvis man ikke skal bruge det for alvor. dvs. ikke alt for store skruer osv.

Mads Lund:
et bilbatteri vil ikke virke for dig. normalt har man en fed kondensator man lader op til noget ubehageligt.
har du et 18V batteri på 2,6Ah lader du en 4700uF kondensator op til lidt over 250V og bruger dem. husk lige på at det stød du KAN få kan være dødbringene.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis