Indstilling af fjernvarme, varmeveksler, returløb etc.

Hej alle.

Jeg kan ikke finde ud af mit fjernvarmeanlæg. Her er hvad jeg har:

1) Fjernvarme ind/ud. Der sidder termometer på begge dele plus en drejelig regulator på returløbet.
2) En varmeveksler til varme-rørene. Der sidder en regulator plus termometer på fjernvarme-returløbet  og termometer efter veksleren (på varmerøret).
3) En Metro varmtvandsbeholder. Der sidder en regulator plus termometer på fjernvarme-returløbet.

Ifølge KE skal jeg have et temperaturfald på min 35 grader for at undgå straf. Men jeg kan ikke finde ud af at regulere de enkelte dele i mit system. Og hvordan virker de regulatorer som sidder på rørene? Det er sådan nogle grå drejelige håndtag med en skala og en fjeder indeni.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh Morten
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, jeg melder mig hermed til tråden. Mit fjernvarmesystem ligner Mortens meget, og jeg aner ikke hvad jeg skal røre ved og hvad jeg absolut ikke skal ....

Nogen der kan hjælpe? (x2)
Jeg har også fjernvarme og kan slet ikke finde ud af at indstille det. Mit ene badeværelse er 6grader lavere i temperaturen, end hvad jeg har forsøgt at indstille det til med termostaten i rummet. Det drejer sig om gulvvarme. Så er der alle de der ting at skrue på ude i skabet, men jeg aner altså ikke, hvilke der hører til hvad....HELP!!!
Jeg har kigget efter en mulighed for at vedhæfte billede her, men det kan man vidst ikke.

:)


Kittens du kan godt vedhæfte billeder.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Aah - muligheden kommer når man svarer på et indlæg. Det var der ikke, da jeg bare lagde et indlæg ind under tråden
Håber du kan bruge billedet til noget - frygtelig mange ting at skrue på som jeg ikke aner, hvad medfører.

:)

Annonce
Kom billedet med? Jeg vedhæftede det, men jeg kan ikke se det her...

:)

Det hjælper måske at trykke på upload  nu skulle det være der

:)

Er du helt sikker på at det ikke er et screenshot af den gamle Vindows skærmskåner "Tubes" du har sendt
Enhver vvsmand lærer på teknisk skole i forbindelse med sit svendestykke at lave en brugervejledning. Desværre er det ikke noget man bruger tid på i virkligheden.
Jeg kan lave et link til din vekslers brugsanvisning. Jeg er næsten sikker på at det er en termix med et styring der hedder en avtb-ventil
http://www.termix.dk/Files/Billeder/BV/Termix_VMTD_bv_LDK40100.pdf
ang gulvvarme skal du være opmærksom på at det tager lang tid fra man regulerer til varmen har indfundet sig. jeg ser en pumpe nederst til højre . Der må være en eller anden form for instruktion et sted til dine gulvvarmer så du kan se hvilken der hører til hvor ?
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis