Højtalervogn (igen)

Hej alle sammen.

Jeg ved godt at der har været mange indlæg omkring hvordan man bygger en højtalervogn, men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke helt forstod det suldstændigt.

Her er hvad jeg har
en cykelvogn
et styks powerstation med 12v cigarettænder og DC/DC kabel

jeg ved det ikke er meget, men jeg ville ikke hænge mig op på noget, hvis i havde en bedre ide. powerstationen siger at den kan klare 24W i 7 timer, så jeg skal nok have noget mere strøm. jeg mangler også noget der kan give noget lyd. Det skal ikke kunne ødelægge hele roskildes nattesøvn, men have en rimelig god lyd. jeg ville meget gerne kunne tilslutte en Mp3 afspiller til det hele.

Jeg ved at mange af jer vil sige bilradioer men hvordan får man MP3 afspiller i den?

Er der et sted på sjælland hvor man kan finde gamle bilbatterier evt en losseplads?

Jeg ved at jeg ikke har været særlig tydelig i mine ønsker, men jeg ønsker også jeres inspiration.

Budgettet er rimeligt large, men ikke topløst.
på Forhånd mange tak!!

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glem alt om gamle bilbatterier, hvis ikke du vil arrangere sorg for dig selv.
Harald Nyborg har gode og billige batterier, siger erfaringen mig.

Der findes da autoradier der kan afspille MP3, selv om jeg ikke selv aner en hujende fis om det.

Jeg takker bare forsynet for, at jeg ikke skal være i nærheden af disse højttalervogne!

Med venlig hilsen
ktm

Find dig nogle gode følsomme bil højtalere. f.eks. fra JBL.
Find dig en autoradio med mp3. det kan de fleste autoradioer idag hvor man blot stikker en cd rom i den med mp3 musik på.
hvis vognen skal bruges engang finder du bare nogle billige batterier. skal den blive ved med at virke så skal du bruge et fritids/marine batteri. du skal vel have fra 100Ah ved 12V for at du har en god drift tid.

Jacob
Biltema har 12v 220 Ah batteri til 1800 kr. Men du ku jo prøve at henvende dig på et par lastbilværksteder og høre om de skulle have noget brugbart stående.. sådan 2 stykker lastbilbatterier og en bilradio med 2 eller 4 stk 6x9" højtalere i en kasse, så burde du være kørende et godt stykke tid.
Det bliver da en noget tung vogn!!

Med venlig hilsen
ktm

jep.. men man skal jo også bare sidde og drikke bajere rundt om den. men i en cykeltrailer med store hjul er det da ingen problem.
Annonce
Den vil jo også fremme den naturlige tørst og give god motion til de unge, håbefulde mennesker!!

Der dukker et billede op på nethinden, fra hvor jeg kørte igennem pladsen lige efter den var forladt, det år, hvor det bare pis øs regnede hele tiden. Der ville jeg gerne have set dem bakse med et sådant anlæg!!

Og helt uden for emnet: Føj for pokker en skidt lugt der dog var!!

Med venlig hilsen
ktm

overvej lige placeringen af batteriet.
ikke alle batterier kan lide at blive tiltet 30-40 grader sidenæns når man smider traileren fra sig. i så fald kan du hænge det op i en gynge.

Jacob
Tak for hjælpen alle sammen.

vægten er ikke noget problem det har jeg oplevet med andre vogne af samme type.

hvordan tilslutter jeg radioen til batteriet? skal jeg bruge nogen bestemte klemmer eller er det bare plug and pley?
Bare sæt stikket i og det spiller!!

Med venlig hilsen
ktm

men sørg for polerne vender rigtigt - ellers spiller det ikke
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis