Golf III vil periodisk ikke starte...

Min kæreste har en gammel Golf III 1,8 fra 1992.  Den giver os grå hår i hovedet, og flere har snart forsøgt at hjælpe, men uden held.   Håber på at nogen af jer måske har de vise sten  :-)

Periodisk vil den bare ikke starte.   Der kan gå 1 uge imellem.   Og man kan høre at den forsøger at dreje starteren rundt, men den når kun en halv omgang, før den giver op.   Fuldstændig som om den mangler strøm.   Men der er masser af strøm på.   Den har indtil videre fået et nyt batteri,og en anden starter (brugt).   Der er sat en anden stelforbindelse, og nu også en ny plus pol ved batteriet.   Men intet har hjulpet.   Den kan nemt løbes igang.   Og alle gange undtagen 1, har vi også kunnet starte den med start kabler.   Lidt mystisk, når der jo er masser af strøm på.   Vi har lagt mærke til at det sker, når den er varm og hun feks. lige har været inde og handle.   Det er endnu ikke sket feks. om morgenen.
Jeg har lige nu forsøgt at starte den ved hjælp af en Jump starter, fra Thansen.   Det virkede ikke.   Men det kan sagtens være mig der er en klovn  :-)
Jeg ved at generatoren har set bedre dage.   For et par måneder siden, lyste batteri lampen meget svagt.   Men så sprøjtede hendes far et eller andet ind i den, og siden har lampen ikke lyst.   Men generatoren kan vel ikke være skyld i at den ikke starter.   Når nu der ER støm på batteriet.
Der er også nogen der har nævnt bundstykket i tændingen, som en mulighed.   Men så siger andre, at så ville den slet ikke forsøge at tørne motoren.
Jeg er efterhånden helt på bar bund.   Og det er noget rigtig lort, for hun er dybt afhængig af den bil pga. 2 børn og arbejde.   Og som det er nu, tør hun jo dårligt stoppe den.

Krydser fingre for at I kan hjælpe.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Tex
Du skal lave en tyk stelforbindelse direkte fra minus på akkumolatoren og til den ene bolt som holder starteren fast på motoren. Hvis det ikke er nok er jeg sikker på at dit batteri er defekt selv om du skriver at der er strøm på - prøv at forbinde en forlygtepære til batteriet og se efter om den lyser klart når du prøver at starte bilen (selvfølgelig når den ikke kan starte) - lån eventuelt et andet batteri eller prøv ar bytte midlertidigt med en af dine kammerater.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
det kan være flere ting som bundstykket i tændingslåsen , for tynd eller knækket kabel
mest sansynligt er det bundstykket eller en ledning mellem tændningslåsen og starter
næste gang den ikke vil starte , så prøv at starte den med en ledning direkte fra bateri til startrelæet , hvis du har en ledning med der kan nå fra bateriet ( +pol ) til det ben på starteren ( tynd ledning ) kan du prøve at starte den ved at tage den tynde ledning af og sætte strøm direkte til ( husk at den skal være i friger , ellers køre du dig selv ned )
så ved du i hvilken retning du skal finde fejlen
Tak for buddene.

Jeg er desværre ikke så forbandet skrap til at fikse biler. Mildt sagt :-)

Stel forbindelsen er blevet skiftet, da den gamle var meget medtaget. Og vi var ret sikre på at det løste problemet. Vi tog desværre fejl. Og når den starter normalt, kører starteren ivrigt. Så har ikke fornemmelsen af at batteriet er problemet. Det er jo også næsten nyt. Vi skiftede det, som noget af det første, da den begyndte på problemet.

Hvis det var bundstykket, ville den så ikke være HELT død, uden at forsøge at tørne motoren ? Alle de rigtige lamper i instrument huset lyser som de skal, og alt virker. Men den drejer kun starteren en halv omgang, så opgiver den.
I går da problemet var der, opgav jeg den. Men efter et par timer gik jeg ud og prøvede igen. Og der sprang den igang. Og har tænkt tilbage. Den har aldrig lavet numre, når den er kold. Det er kun hvis den er varm, og man har haft den stoppet i kort tid.
Vil prøve at forslår den næste, der bliver "tilkaldt" når hun holder et eller andet sted, det trick med ledningen direkte til starteren.

Men fortæller det et eller andet, at problemet er der når den er varm ?
at det kun er når den er varm , er det netop det der teoretisk henvender sig til at kikke efter bundstykket og forbindelsene derfra
hvis du prøver det med ledningen direkte til starter , vik give et godt prej om på hvilken side af starteren du skal lede efter fejlen
laver du den ledning med en klemme på den ene ende til bateriet kan hun nemt selv prøve , du kan vise hende hvordan , ved at tage kabelskoen af på starteren og starte den direkte mens den virker , så ved hun hvordan det gøres når hun selv skal
bare husk at den er i frigear og tændingen slået til
Har købt et bundstykke nu. Nu ska jeg så bare finde en som kan finde ud af at skifte det :-)

Har hørt nu, at det også kan være, det er starteren der sætter sig fast i starterbøsningen. Det passer vel også meget godt med, at det er når det hele er varmt og udvidet, at den sætter sig fast. Og når så den er kølet ned og trækker sig sammen, kan den lidt igen. Mener I at det er en relevant mulighed ? Og er det ikke noget rigtigt besværligt og dyrt møg, hvis det er det ?
Der er kul i en starter.

Hvis et af dem er ved at være slidt op , danner det kun periodevis god kontakt med komutatoren.

Der er et startrelæ. Det er det som giver et klik lige når man slår starteren til.
Det har to funktioner . Det skubber starterens lille tandhjul ind i tandkransen på svinghjulet . Det danner også den elektriske forbindelse til selve startmotoren, Sådan et relæ kan få slidte kontaktpoler med periodiske svigt til følge.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis